شناسهٔ خبر: 25106926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فعالیت ۴۵ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان کبودراهنگ

خبرگزاری شبستان: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ گفت: ۴۵ کانون فرهنگی وهنری مساجد در سطح شهر کبودراهنگ و سه بخش مرکزی، شیرین سو و گل تپه فعالیت می کنند.

صاحب‌خبر -

ناصر قره باغی با اشاره به اینکه مسجد مرکز هنرهای دینی است، به خبرنگار شبستان گفت: کانونهای فرهنگی و هنری در مناسبت ها و اعیاد ملی و مذهبی همچنین در جشن های ائمه اطهار (ع) مراسم های ویژه ای در سطح کانون و مسجد محله برگزار می کنند.

 

وی ادامه داد: در مساجد باید کارهای فرهنگی مثل نمایش، سرود، شعر ،خوشنویسی، نقاشی و هنرهای تجسمی که باعث شکوفایی استعداد و  خلاقیت  نسل جوان می شود، توجه ویژه داشت.

 

وی با بیان اینکه هنرمند بسیجی نیاز جامعه امروز است، اظهار داشت:  ترویج و گسترش ارزش های ناب دینی و قرآنی با زبان هنر اثر گذاری بیشتری در بین نسل جوان دارد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ  به کارکردهای مسجد در تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: مساجد پیش از انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای داشتند و هم اکنون نیز پایگاه اصلی مقابل با تهاجم فرهنگی محسوب می شوند.

 

قره باغی اظهار کرد: در یک مقطع زمانی، مساجد فقط برای اقامه نماز و برگزاری مجالس ختم و ترحیم بودند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی مساجد کارکردهای متعددی را در جامعه پیدا کردند.

نظر شما