شناسهٔ خبر: 25106675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اما و اگر انتخاب پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا

کمیته امور خارجی سنای آمریکا احتمالا با انتصاب مایک پمپئو به عنوان جانشین رکس تیلرسون مخالفت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

منابع خبری در واشنگتن اعلام کردند کمیته امور خارجی سنای آمریکا احتمالا با انتصاب مایک پمپئو به عنوان جانشین رکس تیلرسون مخالفت خواهد کرد چرا که همه اعضای دموکرات این کمیته جمعه گذشته مخالفت خود را با این انتصاب اعلام کردند. با این حال پمپئو امیدوار است بتواند در نشست عمومی سنا که احتمالا همین هفته برگزار خواهد شد، رای مثبت سنا را برای تصدی سمت وزارت امور خارجه آمریکا بگیرد.

کریس کونز دهمین سناتور دموکرات عضو کمیته امور خارجه سنا بود که جمعه گذشته اعلام کرد همانند 9 همکار خود در رای گیری دوشنبه آینده در سنا با انتصاب پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه مخالفت خواهد کرد.

کمیته امور خارجی سنای آمریکا از یازده جمهوری خواه و ده دموکرات تشکیل شده است اما به نظر می رسد مخالفان انتصاب پمپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا در این کمیته در اکثریت باشند. چرا که حتی راند پل جمهوری خواه نیز که عضو همین کمیته است اعلام کرد با انتصاب رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به عنوان وزیر امور خارجه مخالف است.

در این شرایط پمپئو باید منتظر رای‌گیری درباره انتصاب خود در جلسه عمومی سنا باشد. کاخ سفید امیدوار است بتواند این رای گیری را تا دوشنبه هفته آینده برگزار کند تا تکلیف وزارت امور خارجه مشخص شود.

 

نظر شما