شناسهٔ خبر: 25106610 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

بازی های آسیایی جاکارتا؛

سجادی: از تمام شرکت کنندگان تست دوپینگ گرفته می شود

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ گفت: این بازی ها در ۴۰ رشته و ۴۶۲ ماده برگزار می شود. بررسی دوره های قبلی نشان می دهد تیم های قزاقستان، هند، ازبکستان و چین تایپه رقبای ایران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، نصراله سجادی در نشست خبری «بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸» در محل کمیته ملی المپیک بیان کرد: در چهار دوره گذشته رشد حضور بانوان و کسب مدال طلا را داشته ایم. بررسی دوره های قبلی نشان می دهد تیم های قزاقستان، هند، ازبکستان و چین تایپه رقبای ایران هستند. البته اندونزی هم هست که می‌خواهد خودش را مطرح کند، از این رو رشته های جدیدی را اضافه کرده است و برخی اوزان را در رشته های رزمی حذف کرده است مانند بوکس که اوزان سنگین حذف کردند و معمولا شورای المپیک آسیا این مسائل را از سوی میزبان می پذیرد.
او در مورد مکان های برگزاری رقابت رشته ها گفت: بازی ها در سه منطقه برگزار می شود. که یکی جاکارتا است که فاصله سالن ها در آن زیاد نیست. در حومه جاکارتا سه، چهار رشته دوچرخه سواری کوهستان، فوتبال، قایقرانی اسلالوم است که این رشته ها در همان حومه مستقر هستند. البته برای فوتبال چهار شهر پیش بینی شده است. رقابت رشته های اسکیت، صخره نوردی، تنیس، رویینگ،  قایقرانی آب‌های آرام، والیبال ساحلی، سه گانه،  تیراندازی و بولینگ و فوتبال زنان در پالمبانگ است.
ما طوری برنامه ریزی کرده‌ایم که رشته هایی که باید به حومه و پالمانگ بروند از همان فرودگاه خواهند رفت.
سجادی در مورد رشته هایی که زودتر به اندونزی اعزام می شوند، تاکید کرد: رقابت هندبال ۲۲ مرداد تا ۹ شهریور و فوتبال ۲۳ مرداد تا ۱۰ شهریور ، بسکتبال ۲۳ مرداد و واترپلو ۲۵ مرداد آغاز می شود و این تیم‌ها زودتر اعزام خواهند شد. همچنین آخرین رشته ای که مسابقه آن بر گزار می شود سامبو است که در ۹ شهریور آغاز می شود.
سجادی درباره زمان پرواز کاروان به اندونزی نیز گفت: تیم‌ها بین 4 تا 5 روز زودتر به اندونزی می‌روند و برنامه پروازی با فدراسیون ها هماهنگ شده است و 14 گروه پرواز رفت و 14 گروه پرواز برگشت داریم. 14 و 16 مرداد نیز کادر سرپرستی می‌روند. خط هوایی هم مشخص است و هماهنگی لازم با هواپیمایی ماهان انجام شده است.
سرپرست کاروان ایران در ادامه گفت: از تمام شرکت کنندگان تست دوپینگ گرفته می شود و جلساتی را با فدراسیون پزشکی داشته و جلسات کادر سرپرستی را از بهمن ماه به طور منظم داشته‌ایم. از اردیبهشت ماه نیز جلساتی را با مربیان و سرپرستان تیم های ملی خواهیم داشت. می‌خواهیم بیش از 95 درصد کارها را در همین ایران انجام دهیم.

سجادی در مورد وضعیت کادرفنی تیم فوتبال نیز بیان کرد: در مورد فوتبال تصویب شد تیم جوانتر و با نگاه به مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ جلو برود. الان فرصت داریم و صحبت کرده ایم و نام ۱۲۱ بازیکن را داده اند.

او در پاسخ به این پرسش که شنیده می شود جواد نکونام قرار است سرمربی شود، تصریح کرد: اطلاع زیادی در مورد کادرفنی نه تنها فوتبال بلکه بقیه رشته ها ندارم و مسائل فنی به خو د فدراسیون‌ها مرتبط است. در مورد کاهش سهمیه،  عدد و رقمی نداشته‌ایم و فردا جلسه نهایی ستاد است و عدد آنجا مشخص می شود. 

سجادی در مورد پیش‌بینی مدال طلا ایران گفت: پیش بینی سخت است اما با فدراسیون‌ها صحبت کرده‌ایم. خوب هم دارند کار می کنند. دعا کنید مدال های بیشتری بگیریم.

او در مورد لباس رژه کاروان گفت: با طراحان خوب صحبت کرده ایم و فکر می کنم تا هفته آینده طرح های خود را ارائه کنند تا مشخص کنیم.

سجادی در پاسخ به این پرسش که چرا کمیته ملی المپیک لیست رسمی از رشته‌ها را اعلام نکرد، تاکید داشت: از ۴ و ۵ بهمن که من آمده‌ام رشته‌ها دقیق مشخص است و فدراسیون‌ها می‌دانند کدام تیم ها اعزام می شود. ۲ و ۳ رشته هم هستند که خود فدراسیون ها گفته اند در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنند و با توجه به نتایجی که می گیرند در موردشان تصمیم گیری می شود. ایران در ۲۵ تا ۲۶ رشته شرکت می کند.

سرپرست کاروان ایران در پاسخ به این پرسش که نگران وضعیت کشتی نیستند، تاکید کرد: در مورد نتایج فنی با خود فدراسیون صحبت کنید . فقط می دانم اخیراً صحبت های خوبی شده است.

سرپرست کاروان ایران در پاسخ به این پرسش که برنامه کاروان برای اعزام بانوان به چه صورت است، تصریح کرد: در این دوره بانوان تقریبا رشد ۹۰ درصدی داشته‌اند و فکر می‌کنم تعداد آنها ۱۰۴ نفر باشد. ما در همه زمینه ها بانوان را حمایت می‌کنیم حتی این مسیله در ستاد هم مطرح شده است. در برخی رشته‌ها شاید شانس مدال نداشته باشیم اما می خواهیم نماینده داشته باشیم. حتی در برخی رشته ها سهمیه المپیک هم توزیع می شود که ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک هم اعزام می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که وزنه‌برداری بانوان هم به بازی‌ها اعزام می‌شود یا خیر، گفت: علی مرادی هفته پیش نامه نوشته و در خواست اعزام بانوان را داشته در جلسه فردا ستاد مشخص می شود.

سجادی در مورد حمایت از رشته‌های پایه و پر مدال گفت: هر سه رشته شنا، واترپلو و شیرجه ، دوومیدانی و ژیمناستیک به بازی های آسیایی اعزام می شوند.

او در مورد حمایت از کالای ایرانی نیز گفت: پرواز ما ایرانی است و تمام مذاکرات لازم انجام شده است. در مورد لباس هم هفته گذشته با سلطانی‌فر، صالحی امیری و معاون ورزش قهرمانی داشتیم و قرار شد یک شرکت ایرانی کار را برعهده بگیرد.

سجادی در پاسخ به این پرسش که مشکل ارزی دارید یا خیر تاکید کرد: مشکل ارزی نداریم و با نامه‌ای که بانک مرکزی داده‌اند مشکلی وجود ندارد. چون کار ملی است همه کمک می‌کنند.

سرپرست کاروان ایران درباره کاهش برخی رشته‌ها و سهمیه‌ها در بازی‌های آسیایی گفت: میزبان در این مورد پیشنهاد می‌کند و شورای المپیک آسیا هم تصمیم می‌گیرد. این موضوع هم مربوط به چهار سال قبل است و شاید نزدیک بازی‌ها این خبر را شنیده ‌اید. هیچ کشوری نمی‌تواند به این موضوع اعتراض و یا تعداد رشته‌ها را کم و زیاد کند چون تصمیم با شورای المپیک آسیا است.

سجادی در مورد انتخاب پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: در مورد پرچمدار تصمیم گیری نشده و به نظرم زود است. از الان اعلام شود ممکن است باعث دلسردی برخی قهرمانان شود. این موضوع توسط هیات اجرایی نزدیک بازی ها اعلام می شود. اینکه از بانوان انتخاب شود، پیشنهاد خوبی است.

او در مورد رتبه کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: الان پیش‌بینی زود است. چون تعدادی رشته‌ها اضافه شده است. جابجایی می شود و در تحلیلی داشتم گفتم به نظرم رقابت فشرده‌تر خواهد شد. کشورهای کره و ژاپن از لحاظ علمی جلوتر هستند.

سجادی در پاسخ به این پرسش که چقدر نفرات اضافی همراه کاروان اعزام می‌شود، تصریح کرد: در مورد  ورزشکاران و تعداد آنها صحبت شده است. ما حداکثر مطابق مقررات ۵۰ درصد ورزشکاران می‌توانیم نیروی همراه ببریم. قول می دهم. نفر اضافه مطلقا همراه کاروان نمی بریم. لیست نفرات با مسئولیت هایی که داشتند در سایت کمیته ملی المپیک می گذاریم. در مورد تعداد همراهان هنوز تصمیم گیری نشده است.

سجادی در پاسخ به این پرسش که افراد سیاسی هم همراه کاروان می روند، تاکید کرد: ما فقط افراد ورزشی می بریم چون رقابت ورزشی می رویم.

او در پاسخ به این پرسش که تعداد کل کاروان چه زمانی مشخص می شود گفت: تعداد اعضای کاروان فردا در ستاد عالی بازی ها مشخص می شود.

سجادی در مورد وضعیت نامشخص تیم والیبال ب گفت: جلسه ای با فدراسیون والیبال و تمام اعضا داشتیم. اعلام کردند چون قهرمانی جهان دارند اعزام تیم اول سخت است. تیم ب خوب است و انءشالله موفق باشد.

او در پاسخ به این سوال که امسال قرار است ۲۰ میلیارد برای کمیته در نظر گرفته شود و چرا با کاهش بودجه مواجه شده است، گفت: ۳۰ میلیارد در نظر گرفته شده و حدود ۱۰ میلیارد برای جاکارتاست و ۲۰ میلیارد هم برای سایر فعالیت های فدراسیون هایی است که به جاکارتا می‌روند و یا نمی‌روند.

سرپرست کاروان ایران در ادامه نشست خبری، در پاسخ به این سوال که شهنازی گفته هنوز بودجه نگرفته ایم، گفت: نزدیک ۲۷-۲۸ سال به این بازی‌ها رفته ایم و این تقسیم بندی را نداشتیم که بودجه اعزام باشد و بودجه فدراسیون ها. نمی توان جدا کرد. همه بودجه برای فدراسیون‌هاست. بودجه مصوب شده و در مورد تخصیص هم در ماه‌های اول سال یک دوازدهم اختصاص می دهند.

وی همچنین درباره حضور استیلی در کمیته، عنوان کرد: امروز او با صالحی امیری ملاقات داشت. سرپرست کاروان ایران درباره مشکلات میزبان از جمله اینترنت و ترافیک، عنوان کرد: ما هم خودمان شنیده ایم. در جلسه رسانه ها در اندونزی در این خصوص صحبت شده است و گفته‌اند مشکلی نیست.

محمود عبدالهی روابط عمومی کمیته ملی المپیک در این خصوص توضیح بیشتری داد و گفت: وسیله نقلیه‌ای به خبرنگاران داده نمی شود. دولت قرار است اداره جات را تعطیل کنند در این صورت ممکن است اتوبوس در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد.

 

نظر شما