شناسهٔ خبر: 25106139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی آرادان برطرف می‌شود

R41366/P1336/S6,64/CT11

فرماندار آرادان گفت: مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی آرادان برطرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آرادان، سعید افشار نادری در نشستی با مسئولان دانشگاهی این شهرستان اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه غرب استان سمنان که شهرستان آرادان واقع در این بخش است توسعه دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه استقرار تعداد زیادی از دانشگاه‌ها در این منطقه مصداق بارزی از این ادعا است تصریح کرد: توسعه حوزه دانشگاهی در این منطقه در اولویت قرار دارد و هم‌جواری با پایتخت و ازدحام جمعیت در تهران می‌تواند بهترین فرصت برای توسعه دانشگاه‌ها در این شهرستان باشد.

فرماندار آرادان با اشاره به اینکه سال گذشته در دانشکده پیراپزشکی فعالیت بسیار مطلوبی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: امکانات و زیرساخت‌های مطلوبی در آن ایجادشده است که برای توسعه دانشگاه و رضایتمندی مردم باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با اشاره به امضای یک توافق‌نامه بین دانشگاه آزاد و مسئولان وقت آرادان در سال 83 امضاشده است تصریح کرد: به‌موجب این توافق‌نامه مقرر شد 1.5 هکتار زمینی که متعلق به دانشگاه آزاد است در اختیار دانشگاه قرار بگیرد تا یک مرکز علمی برای توسعه دانشگاه‌های پیام نور و پیراپزشکی آرادان در آن منطقه احداث شود.

افشار نادری تحقق این تفاهم‌نامه را در اولویت فرمانداری آرادان دانست و گفت: دانشگاه پیام نور آرادان به سبب عدم زیرساخت‌های مناسب در شرف جابه‌جایی است که رفع این مشکل در اولویت بعدی ما قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید از این ظرفیت در آرادان استفاده کنیم تا با توسعه دانشگاه‌ها گامی مؤثر در توسعه شهرستان برداریم ابراز داشت: مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی باید رفع شود و پیگیری‌های لازم برای تسریع در این امر در دستور کار است.

فرماندار آرادان ارتباط بین علم و صنعت را از مهم‌ترین اقدامات توسعه‌ای در این بخش دانست و اذعان کرد: اشتغال مهم‌ترین مطالبه دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی است وعد مهارت لازم برای اشتغال به یک چالش جدی در بازار کار امروز تبدیل‌شده است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما