شناسهٔ خبر: 25104954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آنچه که طرح دریای امسال مازندران را متفاوت می‌کند

نمایندگی مازندران

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه طرح های دریای امسال باید با سال های گذشته متفاوت باشد، گفت: باید از ظرفیت ها و بستری که به اندازه کافی وجود دارد به بهترین نحو استفاده شود و تنها در حد شعار باقی نماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد حسین زادگان در جلسه ستاد اجرایی ساماندهی طرح‌های دریای خزر با بیان اینکه شعار امسال در حوزه معاونت سیاسی اجتماعی سلامت و نشاط اجتماعی است، اظهار کرد: امسال باید اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و نوآورانه با رعایت خط قرمزها و در چارچوب قانون و عرف در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به تعداد بالای غرقی ها طی سال‌های گذشته، بر آسیب‌شناسی در این بخش جهت کاهش غریق تاکید کرد و افزود: باید به صورت دقیق مشکل بررسی شود که آیا به علت تعداد محدود طرح‌ها و یا تعداد ناجیان غریق است که بعد راهکار مناسب ارائه شود.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه ذائقه و نگرش جامعه با توجه به پیشرفت تکنولوژی تغییر یافته است، تصریح کرد: به همان نسبت نیز باید میزان رضایتمندی مردم را در طرح‌ها افزایش داد.

حسین زادگان، هدف اصلی از اجرای طرح‌ها را افزایش رضایت‌مندی مردم در ایام تابستان ذکر کرد و گفت: باید پذیرفت که مردم از وضعیت دریا راضی نیستند و خود مدیران دستگاه‌های مربوط به ستاد نیز از وضعیت موجود در استان رضایت ندارند، بنابراین باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا مشکل برطرف شود.

وی بر برخورد شدید با مدیرانی که تنها قصد مستندسازی و ارائه آمار دارند، تاکید کرد و یادآور شد: اگر به خاطر سهل انگاری مدیر دستگاهی یک نفر جان خود را در دریا از دست بدهد با ان مدیر برخورد شدید صورت می‌گیرد و این موضوع مورد تاکید استاندار مازندران نیز هست.

این مسئول با بیان اینکه از بخش خصوصی به عنوان اسپانسر می‌توان در طرح ها بهره برد خاطرنشان کرد: در طرح ها می توان از انواع ورزش های آبی و هوایی نیز بهره برد که شامل جت اسکی و سایر تجهیزات است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت شوراهای فرادستی، دهیاران و شوراهای روستاها و سازمانهای مردم نهاد در حوزه های مختلف از جمله ورزشی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد، افزود: هرچه کیفیت طرح ها و ساحل بهتر باشد ماندگاری گردشگر را بیشتر می‌کند، بنابراین باید از همه ظرفیت ها استفاده شود.

وی با تاکید براینکه از ظرفیت دستگاه‌هایی چون ارشاد برای اجرای برنامه های فاخر فرهنگی که همراه با نشاط و رعایت همه شئونات اسلامی و اخلاقی و دینی باشد باید استفاده شود، اظهار کرد: برگزاری موسیقی‌های سنتی و بومی محلی و جشنواره‌های بومی محلی، جشنواره‌های مرتبط با ساحل، استفاده از ظرفیت ورزش های آبی و هوایی و جشنواره بادبادکها در کیفیت بخشی به طرح های دریا می تواند موثر باشد.

معاون استاندار مازندران اضافه کرد: سیستم نظارت و کنترل ما طوری باشد که هم ارزیابی درستی از دستگاه ها شود و هم مدیریت کنیم تا خدمات با کیفیت بهتری ارائه شود و با این اوصاف به نظر می رسد تابستان متفاوتی نسبت به سال های گذشته خواهد بود.

حسین زادگان با بیان اینکه از انجا که دریای مازندران متعلق به همه ایران است که از آن بهره می برند بنابراین باید ملی دیده شود افزود: بعد از مشورت با استاندار مازندران و ارائه درخواست دستگاه ها مبنی بر اختصاص بودجه بیشتر، این درخواست به وزارت کشور داده می شود تا اعتبارات بیشتری اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: به دنبال سرمایه گذاران بخش خصوصی و ترغیب آنها برای طرح های دریا هستیم تا به لحاظ کیفیت ارتقا ببخشند و موجب ماندگاری گردشگر شوند و به نوعی گردشگران به بخش‌ها و نقاط حادثه خیز نروند که برایشان خطر آفرین است.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری مازندران درباره کاهش غریق در دریا و آسیب شناسی در این زمینه گفت: بخشی از غریق‌ها مربوط به ساعت خارج از طرح و شب است بنابراین باید تعداد گشت ها افزایش یابد همچنین از ظرفیت خود مناطق و مردم، شورها و دهیاری ها استفاده شود. 

حسین زادگان با بیان اینکه اگر قرار است اصلاحی صورت گیرد راهی جز اینکه از مردم کمک خواسته شود نداریم، تصریح کرد: شهرستانهایی که بیشترین غرقی را در سال‌های گذشته داشتند نشان می‌دهد که آسیب پذیر هستند و کار بیشتری باید شود، بنابراین ساعت غرق شدن و اینکه بومی یا غیر بومی بودن نیز در حال بررسی است.

عبدالصمد صفرنژاد، فرماندار نوشهر در این جلسه گفت: مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی بوده که در این بین ۵۰ کیلومتر از سواحل استان مربوط به نوشهر است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۷ کیلومتر از سواحل شهرستان نوشهر آزاد شده که ۴ کیلومتر شهری و مابقی روستایی است، افزود: در نوشهر هفت طرح گردشگری ساحلی فعال است که سه طرح عمومی و چهار طرح خصوصی است.

فرماندار نوشهر، تعداد غرق شدگان در سال 96 را 9 نفر اعلام کرد و یادآور شد: شهرستان نوشهر حدود ۴۳ نقطه حادثه خیز ساحلی دارد و در طرح دریا تعداد ۷۶ ناجی غریق فعال هستند و به تعداد بیشتری نیاز است.

صفرنژاد با اشاره به کمبود طرح های سالمسازی در این شهرستان بیان کرد: تنها یک آمبولانس در سیترا و یک دستگاه در سی‌سنگان مستقر می شود که از این نظر، افزایش آمبولانس از انتظارات این شهرستان است.

غلامعلی فخاری، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران نیز با بیان اینکه متاسفانه برخی دستگاه‌ها در طرح های دریا به صورت تیمی کار نمی کنند، اظهار کرد: تعداد اندکی از دستگاه ها در دریا اقدامات مستقیم دارند بنابراین نیاز است در حوزه عملیات و پیشگیری همه پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 62 نفر در سواحل دریای خزر غرق شدند، گفت: بیشتر این افراد در ساعات خارج از طرح غرق شدند و 76 درصد نیز بومی بودند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران ادامه داد: بیشترین مشکل مربوط به شهرک‌ها و ویلاهای شخصی است که ناجی نمی گیرند و در زمان خطر نمی توان به کمکشان شتافت.

حامد روحانی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشتر مغروقین سال های گذشته در نقاط غیر مجاز بوده است، افزود: مدیریت در این زمینه باید به صورت متمرکز باشد تا اتفاق ناخوشایندی روی ندهد.

وی  تاکید کرد: با توجه به گسترگی کار، یکی از مهم ترین مشکلات کمبود اعتبارات است و این اعتبارات با توجه به نقشی که دستگاه‌ها دارند باید توزیع شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما