شناسهٔ خبر: 25104868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

روحانی در نشست هم اندیشی مدیران دولت:

اداره کشور بعهده مردم است

رئیس جمهور گفت: باید باورمان شود که اداره کشور به عهده ملت و حق آنهاست و ما باید باورمان شود که چیزی بالاتر از نوکری ملت نداریم و بالاتر از خادم ملت نیستیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در نشست هم اندیشی مدیران دولت در سالن اجلاس سران، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: اگر در این ماه بیش از ماههای دیگه به مردم عزیز خدمت کنیم و گره ای را باز کنیم، اگر رفتار ما با مردم در ادارات اینچنین باشد، آنچیزی که می ماند خدمت به مردم و خوشحال کردن آنهاست.

وی افزود: در روایت آمده است که "الخلق عیال الله"؛ تمام مردم از روستایی و شهری و مرد و زن اعضای خانواده "حق" هستند و خدا نسبت به آنها مانند رئیس خانواده نسبت به اعضای خانواده خودش رفتار می کند. باید باورمان شود که اداره کشور به عهده ملت و حق آنهاست و ما باید باورمان شود که چیزی بالاتر از نوکری ملت نداریم و بالاتر از خادم ملت نیستیم و اگر کسی خودش را بالاتر از خادمی می داند، کاری به مسائل دینی نداریم، حتی مفهوم مردم سالاری دینی را هم لمس نکرده است.

روحانی گفت: به فکر مردم باشیم و برای خدمت به مردم تلاش و به مردم احترام کنیم. اگر کارمند و مدیر زیردست شما به مردم احترام کافی نکرد و ادب لازم را به خرج نداد، او نمی تواند با عنوان صاحب آن صندلی و میز باشد؛ او غاصب است.

وی تصریح کرد: چقدر ما سین جیم و گزینش می کنیم؛ از همه چیز می پرسیم اما آیا یک کلمه از تعهد می پرسیم که به مردم خدمت کنی و به وظیفه ات عمل کنی. اگر این ها سوال های گزینش بود، من حرفم را پس می گیرم. 

رئیس جمهور تاکید کرد: ما چه کار داریم می کنیم؟ تمام آدم هایی که در جمهوری اسلامی مدیریت دارند، همه این ها یک زمانی نوجوان و جوان بودند و همه در همین نظام تربیت شدند؛ چند پرونده برای این ها درست کردی؟ 

روحانی اظهار داشت: اگر از سال ۵۸ رفتارمان با مراجعین درست بوده، پس مسیر انقلاب درست بوده است. اساس این انقلاب احترام به مردم و حل مشکل آن هاست. اگر دولت در طول جلسات آیین نامه ای را وضع کند که گره ای باز کند، این همه خان و زنجیره درست کردید تا مجوز یک کار تولیدی گرفته شود، اگر بیست خان تبدیل به بیست و یک شد و اگر گرفتاری مردم را نصف کردیم، معلوم است راست نمی گوییم و در مسیر انقلاب قرار نداریم. 
 
وی با بیان اینکه اساس حکومت پس از رضای خدا، رضای مردم است گفت: این همه نظرسنجی می کنیم، این ها نظرسنجی هایی که انجام می شود، به درد نمی خورد.  اگر در نظرسنجی ها فهمیدیم که مردم امسال نسبت به سال گذشته از حکومت و حاکمان و دولت و مسئولین به خاطر ادب و رفتارشان راضی تر شدند، پس ما موفق ایم. 

رئیس جمهور گفت: ما دشمن و بدخواه داریم اما  آن ها مهم نیستند؛ بیرون را باید رها کنیم. باید سر جایش به فکرش باشیم اما لازم نیست ذهن مان را درگیر کنیم.

 

نظر شما