شناسهٔ خبر: 25104838 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت الله حکیم در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد ایران:

مراسم اربعین حسینی نماد از بین رفتن فاصله طبقاتی میان جهانیان است

ابنا

آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف تأکید کردند که مراسم اربعین حسینی در عراق فاصله طبقاتی میان جهانیان را کاهش داده و شهروندان کشورهای مختلف به صورت یکدل و یکپارچه به سوی کربلا رهسپار می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ دکتر عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران که به عراق سفر کرده است، با آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار گفت وگو کرد.

این مرجع تقلید گفت: کسانی که به مسئولیت می رسند با هر عنوان و صفتی که دارند باید نسبت به دیگران رفتار پدرانه ای داشته باشند.

ایشان افزودند: مسئولان باید نسبت به مردم مهربان باشند، در راستای کاهش فاصله طبقاتی تلاش کنند و نسبت به کسانی که با دیدگاه آنان مخالفت می کنند، کینه و نفرت نورزند.

آیت الله حکیم تصریح کردند: مسئولان باید با مخالفان همانگونه رفتار کنند که با موافقان خود رفتار می کنند. اختلاف نباید به شکاف و تفرقه منجر شود.

این مرجع تقلید با اشاره به مراسم میلیونی اربعین حسینی در عراق اظهار داشت: مراسم زیارت اربعین حسینی فاصله طبقاتی میان قشرهای مختلف مردم سراسر جهان را از بین برده است.

ایشان ادامه دادند: میلیون ها تن از سراسر جهان در اربعین حسینی در عراق حضور می یابند و احساس می کنند که یک امت هستند و هیچ تفاوتی میان شهروند چینی و آفریقایی و اروپایی وجود ندارد.

آیت الله حکیم تأکید کردند که هیچ کس در راه کربلای معلا احساس غربت نمی کند زیرا همگان یک هدف دارند و در راه دین و مبانی جاویدان آن به سوی کربلا رهسپار شده اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: مرجعیت دینی نسبت به قشرهای مختلف مردم به صورت یکسان دغدغه دارند زیرا همه را دوست دارند و خیر و صلاح آنان را می خواهند.

دکتر صالحی نیز از رهنمودهای آیت الله حکیم تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد که مطئنا این رهنمودها آثار روشنی در فعالیت های آینده خود خواهد داشت.

...........
پایان پیام/ 326

نظر شما