شناسهٔ خبر: 25104789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه خبر داد؛

آغاز پروژه های آبخیزداری با اعتبار ۴ میلیارد تومان در فیروزکوه

فیروزکوه- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه از آغاز عملیات آبخیزداری در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید جویباری بیان داشت: اجرای پروژه های آبخیزداری در قالب طرح های ملی و استانی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان آغاز شده است که این پروژه ها در زیر حوزه های آبخیز سله بن، آروی میان تنگه، آتشان و انزها و درده- پیرده این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

وی اظهار داشت: این پروژه ها در قالب عملیات مکانیکی و بیولوژیکی انجام می شود که عملیات بیولوژیکی شامل بذرکاری و کپه کاری و عملیات مکانیکی شامل بندهای سنگی- ملاتی و گابیونی می باشد.

جویباری در ادامه اضافه کرد: اجرای پروژه مرمت و بهسازی سازه های گابیونی و سنگی- ملاتی که طی سال های گذشته انجام شده است نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه اقدامات آبخیزداری را در خصوص تولید آب مهم دانست و به مزایای اجرای فعالیت های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: مدیریت جامع حوزه های آبخیز، کاهش فرسایش خاک و رسوب دهی، کنترل هرز آب ها، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کاهش سیل خیزی و بهره وری بهینه از نزولات آسمانی را می توان به عنوان مزایای فعالیت های آبخیزداری نام برد.

وی با بیان اینکه امروزه حوزه های آبخیز به عنوان محور برنامه ریزی جهت توسعه پایدار در بسیاری از مباحث مدیریتی مطرح می باشد اظهار کرد: ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه های آبخیز و رتبه بندی آنها با توجه به معیارهای مختلف اکولوژیکی جهت اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز است.

نظر شما