شناسهٔ خبر: 25104732 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نصرالله سجادی:

یک لشکر بازیکن برای تیم امید معرفی شده/ درباره نکونام بی اطلاعم

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی با بیان اینکه فردا تعداد ترکیب کاروان ایران نهایی می‌شود، گفت: برای تیم امید ۱۲۱ بازیکن معرفی کرده‌اند!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله سجادی که ۸ بهمن ماه سال گذشته با تصمیم اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به عنوان سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ انتخاب شد، امروز و در فاصله چهارماه مانده به آغاز این بازی ها، در اولین نشستی خبری خود پیرامون وضعیت کاروان ایران توضیح داد. 

تفاوت بازی های آسیایی با دوره های گذشته
وی گفت: این دوره نسبت به گذشته تفاوت هایی دارد. تا حالا ایران در ١٤ دوره بازی های آسیایی شرکت کرده است. این دوره در ٤٠ رشته ورزشی و ٤٦٢ ماده برگزار می شود. در بازی های آسیایی ٢٠٠٢ بوسان ایران با ٣٦ مدال در جایگاه دهم ایستاد. در بازی های آسیایی دوحه با ٤٨ مدال در جایگاه ششم و در بازی های آسیایی گوانگژو با ٥٩ مدال در جایگاه چهارم ایستادیم. در دوره گذشته هم با ٥٧ مدال، پنجم شدیم.

چین، کره جنوبی و ژاپن اول تا سوم بوده اند
سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی با تاکید بر رشد حضور بانوان در ادوار مختلف بازی های آسیایی یادآور شد: چین، کره جنوبی، ژاپن و تیم های اول تا سوم ادوار گذشته از بازی ها بوده اند. جایگاه چهارمی سه دوره در اختیار قزاقستان و یک دوره در اختیار ایران بوده است.

اندونزی فهرست رشته ها را به نفع خود تغییر داده است
سجادی با اشاره به اینکه قزاقستان همراه هند، تایلند، ازبکستان و چین تایپه جزو  تیم های مدعی در بازی های آسیایی هستند، گفت: امسال اندونزی میزبان هم جزو مدعیان است. این کشور فهرست رشته های این دوره بازی های آسیایی را به نفع خود تغییر داده است.

میزبان، جایگاه چهارمی را می خواهد
وی با بیان اینکه در بازی های آسیایی اندونزی  رقابت بیشتر رشته ها در جاکارتا برگزار می شود، خاطرنشان کرد: کشور میزبان برای کسب جایگاه چهارمی، فهرست رشته ها را به نفع خود تغییر داده است.

فاصله برخی سالن ها چند دقیقه است
سجادی در بخشی از صحبت های خود به محل برگزاری رقابت رشته های مختلف در جاکارتا و پالمبانگ و حومه های این دو شهر اشاره کرد و گفت: فاصله برخی سالن ها چند دقیقه است، حتی از محل دهکده هم می توان به صورت پیاده  به خیلی از سالن ها رفت.

کدام ورزشکاران مستقیم به پالمبانگ می روند
سرپرست کاروان ایران با تاکید بر اینکه پراکندگی محل برگزاری رشته های مختلف مهمترین تفاوت این دوره بازی ها با ادوار گذشته است، گفت: ورزشکارانی که رقابت آنها در پالمبانگ و حومه های این شهر است از همان فرودگاه جاکارتا راهی پالمبانگ می شوند.

سامبو آخرین رشته اعزامی به اندونزی
وی افزود: رقابت رشته های بسکتبال، هندبال، واترپلو و فوتبال قبل از افتتاحیه آغاز می شود. قاعدتا ورزشکاران این رشته ها زودتر اعزام خواهند شد. همچنین سامبو آخرین رشته ای است که رقابت آن در بازی های آسیایی آغاز می شود ( در تاریخ ٩شهریورماه).

۹۰ درصد کارها انجام شده است
سجادی تصریح کرد: در ثبت نام اولیه برای حضور در بازی های آسیایی در تمام رشته ها تقریبا اعلام آمادگی شده است.  مراحل بعدی ثبت نام بر اساس فهرست اولیه انجام می شود. در کل تا امروز ٩٠ درصد کارها برای تعیین ترکیب کاروان و مشخص شدن اسامی انجام شده است.

از هیچ کاری عقب نیستیم
وی در مورد دیگر اقداماتی که برای حضور کاروان ایران در بازی های آسیایی باید انجام شود، گفت: درکل از هیچ کاری عقب نیستیم. تمام اقدامات لازم تا به امروز انجام شده است.

نشست ثبت نام ماقبل آخر در اردیبهشت ماه برگزار می شود
سجادی با اشاره به اینکه اواسط اردیبهشت نشست ثبت نام ماقبل نهایی کاروان ایران انجام می شود، تصریح کرد:  در همین نشست ٤ روزه در مورد تعداد رشته ها و ورزشکاران اعزامی بحث می شود.

اعزام کاروان ایران در قالب ۱۴ گروه
وی گفت: در مورد زمان اعزام تیم ها، نشست هایی با فدراسیون ها داشته ایم و با همفکری مسئولان آنها، زمان بندی رفت و برگشت را نهایی کرده ایم. بر این اساس کاروان ایران در قالب ١٤ گروه عازم اندونزی می شود و در همین تعداد گروه هم به ایران باز می گردند.

به گفته سجادی، کادر سرپرستی کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی ١٤ و ١٦ مردادماه راهی اندونزی می شوند.

کنترل دوپینگ جدی است
سرپرست  کاروان ورزش ایران همچنین تاکید کرد که از ١٠ روز پیش دور جدید نشست ها با فدراسیون ها آغاز شده است. ضمن اینکه کنترل دوپینگ  و نمونه گیری از ورزشکاران هم خیلی جدی در برنامه است.

نشست جداگانه با مربیان و سرپرست تیم ها
وی همچنین یادآور شد: از اردیبهشت ماه نشست هایی جداگانه با مربیان و سرپرستان تیم ها خواهیم داشت. به دنبال این هستیم تا ٩٥ درصد کارها را همینجا انجام دهیم.

احتمال انتقال خبرنگاران با موتورسیکلت!
به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه نشست خبری امروز، نصرالله سجادی به پرسش خبرنگاران پاسخ داد. در آغاز این بخش تاکید شد که هرگز برای خبرنگاران سرویس رفت و آمد گذاشته نمی شود و طبق برنامه اولیه قرار است از موتور سواران مرد و زن برای جابجایی خبرنگاران استفاده شود. البته در صورتیکه مدارس و ادارت در زمان برگزاری بازی ها تعطیل شود، امکان دارد برای خبرنگاران هم سرویس رفت و آمد گذاشته شود.

معرفی ۱۲۱ بازیکن برای تیم فوتبال امید!
سجادی همچنین با بیان اسامی بازیکنان تیم فوتبال امید به کمیته اعلام شده است، گفت: یک لشکر بازیکن برای تیم فوتبال امید به ما معرفی شده است. ١٢١ بازیکن معرفی شده است. اعضای کادر فنی تیم امید  اما هنوز معرفی نشده اند. اعلام کرده ایم زودتر انجام شود اما هنوز دیر نشده است.

واکنش به احتمال انتخاب نکونام
وی همچنین  در مورد گزینه سرمربیگری تیم امید و اینکه ظاهرا جواد نکونام جزو گزینه محتمل است، گفت: در مورد مسائل فنی دخالتی نداریم.

فردا تعداد نهایی کاروان مشخص می شود
سجادی همچنین گفت: در مورد کاهش سهمیه هیچ عددی نداده ایم. فردا نشست نهایی را داریم که تعداد نهایی کاروان فردا روشن می شود. تعداد رشته ها کاملا مشخص است اما در مورد دو سه رشته ای که شانس مدال ندارند، فردا تصمیم نهایی گرفته می شود

تا هفته آینده طرح لباس کاروان ایران ارائه می شود
سرپرست کاروان ورزش ایران در مورد لباس کاروان ایران در بازی های آسیایی گفت: با چند طراح صحبت شده است، قرار است تا هفته آینده نمونه های آنها ارائه شود.

فعلا نمی توان تعداد مدالها را پیش بینی کرد
سجادی همچنین با بیان اینکه در رابطه با پیش بینی مدال هنوز  به نتیجه ای نرسیده ایم، گفت: باید ترکیب کاروان نهایی شود. سپس در این مورد صحبت کنیم.

واکنش به حواشی فدراسیون کشتی
وی با بیان اینکه ایران در ٢٥ یا ٢٦ رشته در بازی های آسیایی شرکت خواهد کرد، در مورد وضعیت کشتی با توجه به حواشی اخیر این فدراسیون گفت: در مورد مسائل فدراسیون با خود مسئولان این رشته صحبت کنید. می دانم اخیرا تعاملاتی میان وزارت و فدراسیون کشتی انجام شده است. در مورد مسائل این فدراسیون اما دخالتی نداریم.

بودجه برای اعزام تقسیم بندی نشده است
سرپرست کاروان ایران در ادامه در مورد بودجه کمیته المپیک و اینکه هنوز بودجه ای به فدراسیون ها داده نشده است، گفت: به یاد ندارم که تقسیم بندی برای بودجه فدراسیون و بودجه اعزام انجام شده باشد. امسال سال اعزام است؛ سال آینده سال حضور در مسابقات انتخابی است و ... ضمن اینکه هنوز تخصیصی به کمیته انجام نشده است. فکر می کردم تا الان یک دوازدهم بودجه کمیته داده شده است.

نشست حمید استیلی با صالحی امیری
سجادی همچنین در رابطه با حضور امروز حمید استیلی در کمیته و اینکه آیا این موضوع به هدایت تیم امید ارتباط دارد؟ گفت: می دانم که وی امروز نشستی با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک داشت، همین!

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به فدراسیون ها
سجادی در ارتباط با سهم بودجه فدراسیون ها از بودجه کمیته ملی المپیک گفت: بودجه فدراسیون ها کاهش نداشته است. ٣٠ میلیارد تومان به فدراسیون ها اختصاص داده ایم که از این مبلغ، ١٠ میلیارد تومان هزینه اعزام است و ٢٠ میلیارد تومان هم به فدراسیون ها پرداخت می شود. باید این نکته را هم در نظر بگیریم که ما در قبال فدراسیون هایی که اعزام نمی شوند هم مسئولیت داریم. با این حال رقم ١٠ میلیاردی که هزینه اعزام می شود را نباید از بودجه فدراسیون ها جدا دانست.

تکلیف وزنه برداری بانوان فردا مشخص می شود
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت وزنه برداری بانوان و اینکه احتمال دارد با توجه به دو سهمیه وزنه برداری بانوان در المپیک توکیو  شرایط حضور این رشته در بخش بانوان به جاکارتا فراهم شود؟ گفت: اخیرا مرادی رییس فدراسیون نامه ای زده و خواستار این موضوع شده است، این مسئله در نشست فردا در ستاد اعزام بررسی می شود.

اعزام واترپلو قطعی است؛ گفته اند جزو ۴ تیم برتر قرار می گیرند
سجادی در ارتباط با اعزام واترپلو  نیز گفت: اعزام واترپلو تا این لحظه قطعی است و مشکلی وجود ندارد. خودشان عنوان کرده اند که وضعیتشان خوب است. مسئولان این رشته گفته اند که در جمع چهار تیم برتر قرار می گیرند.

حضور کاروان ایران با برند داخلی در بازی های آسیایی
سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی خاطرنشان کرد: کاروان ایران با یک برند ایرانی در بازی های آسیایی شرکت می کند و توافقات اولیه هم در این زمینه شده است.

در اعزام بانوان رشد ۹۰ درصدی داشتیم
به گزارش خبرنگار مهر،  سجادی در ادامه و در پاسخ به این سوال که در این دوره از بازی های آسیایی، کمیته ملی المپیک در بخش بانوان بیشتر به بحث مدال آوری توجه خواهد داشت یا بحث حمایتی دارد؟ اظهار داشت: با چیزی که مشخص است تقریبا در بخش اعزام بانوان رشد ٩٠ درصدی داشته ایم و طبیعتا، بحث حمایت از ورزش بانوان مد نظر ماست. در همین زمینه باید به این نکته اشاره کنم که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این فرصت را برای رشته هایی که در المپیک نیز شانس حضور و کسب مدال را دارند، فراهم کرده که چه در بخش زنان و چه مردان به بازی های آسیایی بروند. حتی در برخی از رشته ها این رقابت ها، کسب سهمیه و یا امتیاز المپیک هم محسوب می شود.

نامه نگاری با بانک مرکزی برای گرفتن ارز
وی در ارتباط با وضعیت ارز و تاثیرات این مشکل روی کاروان ایران گفت: مشکلی از این بابت نداریم. نامه ای به بانک مرکزی زده ایم و بدون اینکه چانه ای زده شود، به راحتی درخواست ما را پذیرفتند و پاسخ مثبت گرفتیم. بنابراین از این جهت هیچ مشکلی نداریم.

برای انتخاب پرچمدار هنوز تصمیم نگرفته ایم
سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های آسیایی در پاسخ به این سئوال که آیا پرچمدار این کاروان انتخاب شده است؟ گفت: در این مورد زود است. هنوز تصمیمی گرفته نشده است. از حالا اسم بردن و گمانه زنی شاید باعث دلسردی شود. نزدیک بازی ها تصمیم می گیریم.

رقابت در این دوره فشرده تر است
وی در مورد جایگاه کاروان ایران و اینکه آیا می توان جایگاه پنجمی را تکرار کرد؟ گفت: در مورد وضعیت سایر کشورها خبر ندارم. البته قطعا جابه جایی در جدول خواهد شد اما در کل رقابت در این دوره فشرده تر خواهد بود. به غیر از ژاپن و چین که به لحاظ علمی با دیگر کشورها فاصله دارند، سایر کشورها با هم رقابت دارند.

فرد اضافه اعزام نمی شود
سجادی در بخشی از صحبت های خود و در رابطه با ترکیب کلی کاروان ایران تاکید کرد که هیچ فرد اضافه ای با کاروان ایران اعزام نمی شود.

تیم «ب» والیبال به جاکارتا می رود
سجادی در بخش پایانی صحبت های خود در مورد وضعیت والیبال و اینکه همزمان با بازی های آسیایی، لیگ جهانی هم برگزار می شود، گفت: صحبت هایی با مسئولان فدراسیون  داشته ایم. قرار است تیم «ب» والیبال به جاکارتا اعزام شود.

نظر شما