شناسهٔ خبر: 25104729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در دانشگاه آزاد دامغان؛

مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان استان سمنان گشایش یافت

نخستین مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان استان سمنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گشایش یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نخستین مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان در استان سمنان و بیستمین مرکز در کشور با حضور سلیمان پاک‌سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور، ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی،  عبدالله خالصی‌دوست، دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و فاطمه منصوری مدیر کل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان افتتاح شد.
 
در این مراسم پس از ادای احترام به ساحت شهدا گمنام آرمیده در واحد دامغان، مرکز SCD، ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان، رسما افتتاح و فعالیت آن از محل همکاری مشترک واحد دامغان با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان آغاز شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در آیین افتتاح این مرکز، یادآور شد: این مرکز بیستمین مرکز دانشجویی در ایران و نخستین در استان سمنان است که با توجه به بازدید شد و رویت توانمندی تجهیزاتی مطلوب واحد دامغان، امیدوارم که دانشجویان استان سمنان بتوانند همزمان با اخذ مدرک تحصیلی با دریافت گواهی معتبر مهارتی با مجموعه‌ای از تجارب سودمند حرفه‌ای وارد بازار کار شوند.
 
پاک‌سرشت افزود: سال‌هاست از آموزش صحبت کرده و ارزیابی می‌کنیم، ولی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود و برابر با منویات مقام معظم رهبری نیازمند آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای هستیم تا بتوانیم در توسعه کارآفرینی تلاش مثمر و مستمر داشته باشیم.
 
معاون وزیر تعاون به مجموعه توانمندی‌های بخش خصوصی و ضرورت ورود این بخش در سرنوشت فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری دغدغه توسعه آموزش‌های مهارتی را اعلام کرده و به این نیازمندی پی برده‌ایم و باید با برنامه‌ریزی مناسب و با همکاری تمام دستگاه‌های توانمند، نیروی انسانی متبحر را به بازار کار معرفی کنیم.

پاک‌سرشت وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی را از مهمترین دستگاه‌ها در توسعه مهارتی دانشجویان عنوان کرد و گفت: میزان نارضایتی احتمالی دانش‌آموختگان از داشتن چندین مدرک دانشگاهی و بیکاری با توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای از بین می‌رود و فارغ‌التحصیلان می‌توانند با خاطری آسوده در بازار کار وارد شوند و منشا خدمات باشند.
 
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: در این مرکز و در راستای تعیین صلاحیت علمی و مهارتی دانشجویان، دانشجویانی که مهارت‌آموزی حرفه‌ای داشته باشند، مدرک معتبر مهارتی اخذ می‌کنند که به اعتبار آن می‌توانند بدون صرف فرصت بیشتر از زمان مقرر تحصیل در بازار کار حرفه‌ای تلاش کنند.

در این مراسم منصوری، مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان به شعار سال جاری در سخنان رهبری اشاره کرد و گفت: با افتتاح مرکز ارتقای شایستگی‌های فنی و حرفه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و در بهار سال جاری، راهکاری اصولی برای عملی شدن شعار سال جاری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی شد، زیرا مهارت‌اندوزی حرفه‌ای در نفس شعار سال مستتر است و امروز خوشحالیم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان کمک کرد تا پس از سال‌ها به حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه که همان آموزش مهارت‌های حرفه‌ای است؛ دست یابیم.
 
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار کرد: با انعقاد قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی دامغان و همکاری مشترک، بر آنیم که جوانان، دغدغه مهارت‌آموزی داشته باشند که در این وضعیت می‌توان با توسعه مهارت فنی و حرفه‌ای به کارآفرینی پایدار نیز رسید.
 
منصوری، واحد دامغان را صاحب فرصت‌های مناسب تجهیزاتی دانست و یادآور شد: بخش خصوصی وارد عرصه مهارتی شده و واحد دامغان با سرمایه تجهیزاتی درخور توجه، می‌تواند همراه آموزش فنی و حرفه‌ای باشد و با دستگیری از جوانان مستعد به توسعه مهارت‌آموزی جوانان کمک کند.

نظر شما