شناسهٔ خبر: 25104520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمانی آلودگی و بارش باران؛

آلودگی هوای کردستان ۳برابرحدمجاز/ورود سامانه بارشی از اواخر امروز

سنندج- گرد و خاک عربی از روز گذشته وارد آسمان کردستان شده و امروز میزان آلودگی هوای اکثرشهرهای استان به سه برابر حد مجاز رسیده است واین وضعیت تا اواخر امروزشنبه تداوم دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، گرد و خاک عربی از روز گذشته وارد آسمان استان کردستان شده و امروز میزان آلودگی هوای اکثرشهرهای استان به سه برابر حد مجاز رسیده است و براساس پیش بینی هواشناسی از اواخر امروز سامانه بارشی وارد استان شده و از فردا وضعیت کیفیت هوا بهبود می یابد.

براساس پیش بینی های انجام شده وضعیت ناسالم بودن هوای استان تا اواخر امروز شنبه ادامه دارد، لذا کارشناسان توصیه می کنند مردم به ویژه گروه های حساس نسبت به خروج از منزل و قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری کنند.

معاون توسعه وپیش بینی هواشناسی کردستان در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در حالت معمولی دید افقی ۱۰ هزار متر و بیش از این میزان است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دید در اکثر شهرهای استان به دلیل وجود گردوخاک کاهش پیدا کرده است به گونه ای که دید در بانه به ۶ هزار متر، بیجار ۸ هزار، کامیاران ۴ هزار، زرینه ۵ هزار، سنندج ۶ هزار، سقز ۷ هزار، هزارکانیان و مریوان هم به ۷ هزارمتر رسیده است.

علی پناهی با اشاره به اینکه علاوه بر گردوخاک عربی، پدیده غالب دیگر در ۲۴ ساعت گذشته دراستان وزش باد بوده است، بیان کرد: سرعت وزش باد در سنندج ۱۱ متربرثانیه، سقز ۲۳، زرینه ۲۸، مریوان ۲۱، بیجار ۱۸، بانه ۲۰، کامیاران ۱۶ و قروه هم ۹ متر برثانیه گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از اواخر امروز شنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می شود، اظهارداشت: این سامانه بارشی منجر به بارش مناسب باران در روزهای یکشنبه و دوشنبه در سطح استان به ویژه نواحی غربی و جنوبی می شود.

وی  با اشاره به اینکه از فردا یکشنبه دمای هوای استان ۵ تا ۶ درجه کاهش پیدا می کند،اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه و در برخی نقاط هم امکان بارش تگرگ وجود دارد.

مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست کردستان هم در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: برمبنای داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوای مستقر در سه شهر کردستان شامل سنندج، سقز و قروه وضعیت هوای استان در شرایط ناسالم قرار دارد.

محمد حقمرادی با اشاره به اینکه میزان آلودگی هوای استان به سه برابر حد مجاز رسیده است، بیان کرد: براساس پیش بینی هواشناسی این وضعیت تا اواخر امروز  تداوم دارد.

در حال حاضر شهر سنندج مرکز استان کردستان نیز تحت تاثیر آلودگی هوا قرار گرفته است هر چند که در ساعات نخست امروز شنبه نیز بارش های پراکنده در سنندج گزارش شده است.

وزش باد مهمترین اتفاق جوی شهر سنندج در شب گذشته بود و پیش بینی ها حکایت از افزایش بارش ها طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در این شهر را دارد.

نظر شما