شناسهٔ خبر: 25102533 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قم| ۷۰ درصد منابع اعتباری استان قم در مسئله اشتغال از طریق بخش خصوصی تأمین می‌شود

R7854/P1361/S6,62/CT1

معاون استاندار قم گفت: بالغ‌بر ۷۰ درصد منابع اعتباری در نظر گرفته‌شده در سند اشتغال استان از طریق بخش خصوصی و منابع اعتباری بانکی تأمین خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مهرداد غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به مسئله شعار سال و حمایت از کالای تولید داخل اظهار داشت: تحقق کامل و واقعی شعار سال نیازمند برخی الزامات و اقدامات عملیاتی است.

وی برنامه‌ریزی را از محوری‌ترین اصول در تحقق شعار سال دانست و افزود: برنامه محوری از لوازم و شرایط اصلی دستیابی به سیاست‌های تعریف‌شده در شعار سال و حمایت از کالای تولید داخل است که باید به‌صورت هم‌زمان در تمام دستگاه‌های اجرایی استان دنبال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم تدوین سند اشتغال استان را موردتوجه قرارداد و گفت: سند اشتغال استان قم بر مبنای برنامه محوری در دست تدوین بوده که در این سند وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی و استانی کاملاً روشن و مشخص‌شده است.

غضنفری خاطرنشان کرد: کارهای کارشناسی و دقیقی روی سند اشتغال استان در حوزه تولید، اشتغال، سرمایه‌گذاری، منابع اعتباری دولتی، منابع اعتباری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی در سند اشتغال استان موردتوجه بوده و نقش هریک از عوامل دخیل در آن به‌درستی تعریف و مشخص‌شده است.

وی با تأکید بر رویکرد استان در بخش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه استان عنوان کرد: رویکرد استان در مباحث توسعه‌ای و اشتغال حمایت و استفاده از ظرفیت و توان‌بخش خصوصی است، بالغ‌بر 70 درصد منابع اعتباری در نظر گرفته‌شده در سند اشتغال استان از طریق بخش خصوصی و منابع اعتباری بانکی در نظر گرفته‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم بیان کرد: سند اشتغال استان مبنای کار و فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت و ارزیابی عملکرد و فعالیت دستگاه‌های استانی نیز بر مبنای میزان تحقق تعاریف و انتظارات خواسته‌شده در این سند ارزیابی و احصاء می‌شود.

غضنفری تأکید کرد: امید می‌رود تا پایان سال شاهد تحقق انتظارات موردنظر در سند اشتغال باشیم، تحقق و عمل به سند اشتغال استان تحول چشمگیری در توسعه و پیشرفت استان قم خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال در سند اشتغال استان تصریح کرد: سهم استانی اشتغال برای تمام استان‌های کشور به‌زودی از جانب دولت ابلاغ می‌شود، هدف استان در مسئله اشتغال رسیدن به نرخ تک‌رقمی است.

انتهای پیام/ ز

نظر شما