شناسهٔ خبر: 25102418 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چند درصد زباله‌های تهران قابل بازیافت هستند؟

- همشهری آنلاین: مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: ۲۵ درصد زباله‌ها دارای قابلیت بازیافت و ۷۰ درصد نیز قابل تبدیل به کمپوست هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری در حاشیه برنامه مردمی پاکسازی ارتفاعات پارک ملی سرخه حصار که با شعار «شعار نه به کیسه‌های پلاستیکی» برگزار شد، افزود: زباله طلای کثیف است که باید با تفکیک از مبدا آن، از ضربه زدن این طلای کثیف به محیط زیست و زندگی خود جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه 21 دستگاه دولتی درگیر مدیریت پسماند هستند، اظهار داشت: سازمان محیط زیست تنها مسئولیت هماهنگی (دبیرخانه) در این بخش را برعهده دارد و موفقیت در این زمینه مستلزم همراهی و همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی مسئول است.

کلانتری گفت: آلودگی هوا، پسماندها و آب‌های آلوده سطحی سه چالش عمده زیست محیطی کلانشهر تهران هستند که باید با عزمی ملی برای مقابله با این چالش‌ها تلاش کنیم.

وی افزود: برنامه امروز در پاکسازی پارک سرخه حضار یک حرکت مردمی و نمادین برای حفاظت از محیط زیست و رفع آلودگی از فضاهای عمومی و خاک برای استفاده بهینه از این موهبت الهی است.

کلانتری با اشاره به اینکه دوم اردیبهشت مصادف با روز جهانی زمین است، افزود: جامعه مصرف‌کننده و دور ریز جامعه مطلوبی نیست و از این منظر هیچ چیز دور ریختنی نیست حتی اگر بخواهیم مصرف کننده باشیم حق نداریم زباله و پسماند خود را در طبیعت رها کنیم.

به گفته وی، شعار امسال گرامیداشت هفته زمین پاک «سال بدون پلاستیک و نه به کیسه‌های پلاستیکی» است، چرا که یکی از عوامل عمده آلوده‌کننده محیط زیست، پلاستیک است.

برچسب‌ها:

نظر شما