شناسهٔ خبر: 25102416 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

طلاق، دلیل حمایت از 8 درصد مددجویان

رئیس کمیته امداد با اشاره به این که 8 درصد مددجویان کمیته امداد به دلیل طلاق تحت حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند، گفت: سال گذشته 60 هزار ازدواج مددجویی ثبت شد که از این رقم 2500 ازدواج مربوط به رجوع دوباره زوج‌ها پس از طلاق بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، پرویز فتاح یکی از اصلیترین مشکلات منجر به جدایی زوجها را نداشتن مسکن دانست و افزود: بخشی از مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد با واگذاری 50 هزار مسکن مهر بدون متقاضی به این نهاد برطرف خواهد شد.

وی با اعلام این که کمکهای مردمی در سال 96 نسبت به سال 95 افزایش 30 درصدی داشته است، عنوان کرد: سیاست کمیته امداد بر این مبناست که کمکهای مردمی هر استان برای محرومان همان منطقه هزینه و حقوق کارکنان کمیته امداد از بودجه دولتی تامین شود.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر این که نباید خدمات این نهاد موجب تنبلی مددجو در رسیدن به خودکفایی و استقلال مالی شود، ادامه داد: همچنین باید مراقب بود از نیازهای خانوارهای محروم و رسیدگی به آنها غفلت نشود.

وی با بیان این که در جامعه امروز فقر از نهادهای حمایتی پیشی گرفته و برای رسیدن به آن باید بیشتر تلاش کرد، گفت: برای کمکرسانی به مستضعفان باید ابتدا تاثیر تورم بر زندگی آنها را محاسبه، سپس معادل تاثیر تورم به آنها کمک کرد.

فتاح یادآور شد: اگر مددجویی پیش از خودکفایی از حمایت کمیته امداد خارج شود یا مددجویی پس از خودکفایی همچنان تحت حمایت این نهاد باشد در دنیا و آخرت مسئول خواهیم بود.

وی با بیان این که در کمیته امداد مشکل غیرقابل حل نداریم، گفت: اگرچه موفقیتهای کسب شده نشان میدهد این نهاد در مسیر درست قرار دارد اما باید سرعت رسیدن به اهداف افزایش یابد.

فتاح بر کیفی شدن عملکرد کمیته امداد تاکید کرد و ادامه داد: یکی از راهکارهای افزایش کیفیت، کاهش مراجعه محرومان و خیران به دفاتر کمیته امداد با استفادها از شیوههای الکترونیکی است. همچنین یکی دیگر از راهکارهای افزایش کیفیت خدمات، واگذاری برخی امور به سازمانهای مختلف است.

نظر شما