شناسهٔ خبر: 25102414 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

۵۴ روز تا جام‌جهانی/ اولین پخش تلویزیونی

جام‌جهانی ۱۹۵۴ سوئیس اولین جامی بود که تصاویر آن از تلویزیون پخش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۵۴ روز دیگر آغاز می‌شود و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند.

سایت فیفا تا آغاز برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اقدام به روز شمار این رقابت‌ها کرده و هر روز به مناسبت تعداد روز باقی مانده یک واقعه مربوط به جام جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اولین جام جهانی که تصاویر آن از تلویزیون پخش شده است جام جهانی ۱۹۵۴ سوئیس بود که با قهرمانی آلمان غربی به پایان رسید. ۱۶ سال بعد رشد تکنولوژی و پرتاب ماهواره ارتباطی باعث شد تا جام جهانی ۱۹۷۰ به اولین دوره جام جهانی تبدیل شود که تصاویر آن به صورت زنده در سراسر جهان پخش شد.

جام جهانی در حال حاضر پربیننده‌ترین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود. جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در تمام کشورهای جهان پخش شد. این دوره از جام جهانی حتی در قطب جنوب نیز پخش شد و رکورد بیننده را در تاریخ این رقابت‌ها شکست.

جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را ۳.۲ میلیارد نفر در سراسر جهان دیدند که ۴۶.۴ درصد مردم جهان را شامل می‌شود. این آمار زمانی حیرت‌آور می‌شود که بدانیم به این آمار تعداد بینندگانی را نیز اضافه کرد که در رستوران‌ها، میدان‌ها، هتل‌ها، اینترنت‌ها و تلفن‌های همراه جام‌جهانی را تماشا می‌کردند. این آمار برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز افزایش یافت و ۳.۴ میلیارد نفر در جهان این رویداد را تماشا کردند.

انتهای پیام

نظر شما