شناسهٔ خبر: 25102225 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

محرومیت هشت ورزشکار به دلیل استفاده از مواد نیروزا

سرطان دوپینگ در ایران!

دوباره دوپینگ و دوباره محرومیت.این بار هشت ورزشکار از رشته‌های مختلف که البته سردمداران آنها وزنه‌برداران هستند. ستاد ملی مبارزه با دوپینگ میزان محرومیت هشت ورزشکار که در ماه‌های گذشته مرتکب تخلف دوپینگ شده‌اند را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

نکته جالب اینجاست فدراسیونی که ادعا میکند پرچمدار مبارزه با دوپینگ است در فاصله کمتر از چند ماه از اعلام مثبت بودن آزمایش دوپینگ یکی از وزنهبردارانش، این بار دوپینگ سه وزنهبردار دیگرش هم مثبت اعلام شده است. همین چند روز پیش بود که خبر رسید فدراسیون بینالمللی وزنهبرداری سهمیه المپیک فدراسیونهایی که بالای 10 وزنهبردار دوپینگی داشتتد را کاهش داده است و بر همین اساس سهمیه ایران هم به دلیل اینکه 11 وزنهبردار دوپینگی داشته به 2 نفر کاهش پیدا میکند .این اتفاق در حالی افتاد که همان روز علی مرادی و یک روز بعد حسین رضازاده در مصاحبههایی جداگانه اعلام کردند که رایزنیهای خودشان را انجام میدهند برای اینکه این سهمیهها از ایران کسر نشود.با این شرایط و پس از مثبت شدن دوپینگ سه وزنهبردار دیگر بعید است که راهی برای رایزنی باقی مانده باشد و بدون شک وزنهبرداری ایران در المپیک با همان دو سهمیه حضور پیدا خواهد کرد.

براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اسامی و میزان محرومیت این ورزشکاران با توجه به این که مراحل دادرسی آنها به طور کامل سپری شده، به این شرح است.

1ـ سیدمحمد میری از فوتبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه متیل هگزان آمین به مدت شش ماه ( از 27 دی ماه 96 تا 26 تیرماه97) محروم شد.

2ـ امیرحسین طالبی از جودو به دلیل مصرف ماده ممنوعه متاندینون به مدت چهار سال (26 دی ماه 96 تا 25 دی ماه 1400) محروم شد.

3ـ رضا پرستار از وزنهبرداری به دلیل مصرف ماده ممنوعه فروزماید به مدت چهار سال ( از 26 دی 96 تا 25 دی 1400) محروم شد.

4ـ سیدفرید فلاح شمسی از وزنهبرداری به دلیل مصرف ماده ممنوعه متاندینون به مدت چهارسال( از 27 دی 96 تا 26 دی ماه 1400) محروم شد.

5ـ عباس زندی از وزنهبرداری به دلیل مصرف ماده ممنوعه متیل هگزان آمین به مدت شش ماه (از 27 دی 96 تا 26 تیرماه 97 ) محروم شد.

6ـ زهره میثمی از فوتبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه متنولون به مدت چهار سال (هفتم بهمن ماه 96 تا ششم بهمن ماه 1400) محروم شد.

7ـ مسعود خرابات از جودو به دلیل مصرف ماده ممنوعه اکساندرولون به مدت چهار سال ( از هفتم بهمن ماه 96 تا ششم بهمن ماه 1400) محروم شد.

8ـ علی اکبر محمدی از جودو به دلیل مصرف ماده ممنوعه نورآندروسترون به مدت دو سال ( از 14 بهمن96 تا 13 بهمن98) محروم شد.

نظر شما