شناسهٔ خبر: 25102021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شبکه بهداشت جم:

۲۴۰ میلیارد ریال در حوزه سلامت شهرستان جم هزینه شد

بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: سال گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال در حوزه سلامت شهرستان جم هزینه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد قاسمی جمعه‌شب در جمع مردم جم با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان به تنهایی قادر به ایجاد سلامت اجتماعی نیست گفت: افراد جامعه با اجرای برنامه خودمراقبتی می‌توانند گامی موثر در این زمینه داشته باشند.

وی تصریح کرد: دخانیات یکی از عوامل اصلی بروز سرطان است و با توجه به زندگی ماشینی و صنعتی این روزها، نیاز است به مقوله تحرک اجتماعی بیشتر پرداخته شود.

قاسمی تاکید کرد: بیماری‌های غیرواگیر در جامعه امروزی رو به افزایش است به طوری که در افراد بالای ۲۵ سال کشور به ازای هر ۲ نفر یک نفر مبتلا به چربی خون و ۲۷ درصد افراد نیز به فشار خون مبتلا هستند.

رئیس شبکه بهداشت جم با اشاره به اینکه هشت درصد افراد بالای ۳۰ سال در استان بوشهر به بیماری دیابت(قند خون) مبتلا هستند گفت: هزینه و عوارض‌های زیادی را برای فرد و خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متوسط جهانی مصرف نمک در جهان پنج گرم در روز  اعلام شده ولی در ایران ۹گرم است که باید با کاستن مصرف نمک گامی موثر در کاهش بیماریان مبتلا به فشار خون برداریم.

احمد قاسمی اظهار داشت: اجرای دو طرح پزشک خانواده و تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر وامید در سطح کشور توانست کمک شایانی به ارتقای سطح بهداشتی و درمانی جامعه داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت جم با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال در حوزه سلامت شهرستان جم هزینه شده است افزود: به طور میانگین در جمعیت شهری و روستایی شهرستان جم برای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان در شاخص حوزه سلامت هزینه شده است.

وی در پایان بیان داشت: در سال قبل بیش از ۲ میلیارد ریال دارو و مکمل‌های دارویی خریداری و در اختیار بیماران و جامعه هدف قرار داده شد.

نظر شما