شناسهٔ خبر: 25102012 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در پی اظهارات ضد اوپکی ترامپ

قیمت نفت اوپک نزولی شد

در پی اظهارات دونالد ترامپ نسبت به بالا بودن مصنوعی قیمت نفت، نرخ طلای سیاه در معاملات امروز بازار نیویورک کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، پس از آنکه طی روزهای گذشته اعضای اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت که در توافق سال 2016 کاهش عرضه نفت به بازار جهانی حضور داشتند، از تمایل خود برای ادامه اجرای این توافق خبر دادند، توئیت ترامپ باعث شد قیمت نفت در معاملات امروز نزولی شود.

ترامپ در توئیت خود آورده است که اوپک به صورت مصنوعی قیمت نفت را بسیار بالا نگه داشته و این مسئله نه مطلوب است و نه قابل قبول.

بین هفته های گذشته و با ابراز تمایل اعضای اوپک برخی از کشورهای تولیدکننده نفت نظیر روسیه و همچنین تشدید مناقصات سیاسی در خاورمیانه قیمت نفت به بالاترن میزان خود طی سه سال گذشته رسیده بود.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت نفت احتمال بازگشت تحریم های نفتی علیه ایران بود.

طی یک روزهای گذشته یک کمیته متشکل از نمایندگان اعضای اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت در جده عربستان با یکدیگر دیدار کرده و کشورهای حاضر در این نشست از تمایل خود در سطوح بالا برای ادامه اجرای توافق کاهش نفت خبر دادند.

خالد الفالح وزیر نفت عربستان در این دیدار گفت: همکاری در زمینه کاهش عرضه بین اعضا در سال 2019 هم ادامه خواهد یافت.

براین اساس در آخرین مبادلات صورت گرفته در بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال  با 45 سنت کاهش نسبت به دیروز 73.33دلار به فروش رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز کاهش 26 نستی نفت را تجربه کرد و 68.03 دلار در هر بشکه به فروش رسید.

به گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز گذشته بازار جهانی انرژی 70.96 دلار به فروش رسیده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما