شناسهٔ خبر: 25101763 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مذاکره با صربستان و لیتوانی؛

دیدارهای اروپایی برای آماده‎سازی آسیایی تیم ملی بسکتبال

مهیا کردن شرایط برگزاری یک یا دو دیدار تدارکاتی با تیم‎های اروپایی در برنامه مسئولان فدراسیون بسکتبال برای آماده‎سازی تیم ملی جهت حضور در بازی‎های آسیایی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال چهار سال پیش در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی با شکست در دیدار فینال به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. بر این اساس حضور در دوره پیش روی این بازیها و کسب عنوانی بهتر از نایب قهرمانی، یکی از اولویت های مهم فدراسیون بسکتبال است.

بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی از ۲۸ مردادماه آغاز شده و تا ۱۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت. پیش از این بازی ها هم تیم ملی بسکتبال باید در قالب پنجره سوم رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین با قطر (۸ تیرماه- دوحه) و قزاقستان (۱۱ تیرماه - تهران) دیدار داشته باشد.

برای آماده سازی حضور در این دو رویداد، قرار است تیم ملی بسکتبال بر اساس دعوتنامه های دریافتی در تورنمنت های آسیایی شرکت کند. حضور در این تورنمنت ها نهایی شده اما مسئولان فدراسیون پیگیر آن هستند تا شرایط لازم برای دیدار تدارکاتی با تیم های اروپایی را هم مهیا شود.

صربستان و لیتوانی از جمله گزینه های مورد نظر فدراسیون برای برگزاری این دیدارها هستند. به گفته مسعود قاسمی، مدیر تیم های ملی و سرپرست تیم ملی، برگزاری این دیدارها به میزبانی ایران و در تهران مورد نظر فدراسیون است.ضمن اینکه بر اساس تقویم برنامه های آماده سازی ایران و تیم های اروپایی موردنظر، برگزاری چنین دیدار تدارکاتی برای فاصله زمانی میان پنجره سوم رقابت های انتخابی جام جهانی و بازی های آسیایی موردنظر است. 

نظر شما