شناسهٔ خبر: 25101747 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامان جمعه سیستان و بلوچستان روز پاسدار را تبریک گفتند

زاهدان - ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای سیستان و بلوچستان با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت امام حسین(ع) و حضرت عباس و گرامیداشت روزهای پاسدار و جانباز؛ پاسداران و ایثارگران را افتخار کشور و نظام اسلامی ایران دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا امام جمعه خاش در خطبه های نماز جمعه این هفته از جانبازان و پاسداران به عنوان سرمایه های ارزشمند جامعه یاد کرد و گفت: جانبازان و پاسداران در دوران مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کنار شهیدان توانسته اند برای کشور افتخار و جاودانگی کسب کنند.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه بر اهمیت بهره گیری از فیوضات و برکات ماههای مبارک شعبان و رمضان تاکید کرد.
وی اظهار داشت: اقشار مختلف مردم باید با گرفتن روزه و برپایی نماز و کمک به ایتام و فقرا و مساکین و برقراری عدالت و احترام به هم نوعان خود برای آباد کردن دنیا و آخرت خویش تلاش کنند.

**امام جمعه شهرستان سراوان نیز با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: امام حسین (ع) در دنیای اسلام و در دل مسلمانان و جامعه بشری جای دارند و یک شخصیت بسیار تابان هستند که با مجاهدت و جان فشانی برای پاسداری و احیای دین مبین اسلام و عزت و آزادی بشر گام برداشتند.
حجت الاسلام مجتبی بامری در خطبه های این هفته نماز جمعه سراوان افزود: امنیت و عزت امروز کشور مدیون ایثارگران و پاسداران است که با ایثار و از خودگذشتگی این امنیت و عزت را برای کشور به ارمغان آوردند.
وی همچنین با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارکنان وزارت اطلاعات اظهار داشت: وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) که مانند یک دیده بان همیشه بیدار در تمامی فراز و فرودهای انقلاب به خوبی درخشیده اند باید همواره با مبانی و اصول انقلاب آشنا باشند و انقلابی عمل کنند.
وی با اشاره به سوم شعبان سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: این نهاد مجاهدت های فراوانی در هشت سال دفاع مقدس انجام داده و به خوبی توطئه های دشمن را خنثی کرده و هر کجا گام برداشته چون خورشید درخشیده و قدرت نمایی کرده است.
امام جمعه سراوان با محکوم کردن حادثه تروریستی میرجاوه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه اظهار داشت: تا زمانی که نیروهای انقلابی این مرز و بوم با جان فشانی در مسیر خدا گام بر می دارند و آماده مقابله با دشمن هستند هیچ متجاوزی نمی تواند به اهداف شومش علیه این کشور و نظام برسد.
وی ادامه داد: قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران آنچنان برجسته است که هر دشمنی را به زمین می زند و ذلیل و نابود می کند.
به گزارش ایرنا ساعت یک و 30 دقیقه بامداد سه ‌شنبه 28 فروردین‌ یک تیم تروریستی از داخل خاک پاکستان با حمله به برجک مرزبانی ناجا در «میل مرزی89»، قصد تصرف آن را داشتند که با مقاومت شدید نیروهای مرزبانی مستقر در برجک مواجه و با ورود نیروهای احتیاط به منطقه برای کمک به آنان، طی یک درگیری شدید، اقدام قاطعانه و به موقع رزمندگان اسلام تروریست ها را در دستیابی به هدف شوم خود ناکام گذاشتند.
در این درگیری سه نفر از تروریست ‌ها به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی و متواری شدند و بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی نیروهای احتیاط با یک تله انفجاری، 2 نفر از رزمندگان دلاور سپاه شهید و 2 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

** نصرت الهی آمریکا را در طبس شکست داد
امام جمعه ایرانشهر نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی ودوری از گناه با اشاره به سالروز شکست آمریکا در حمله به طبس در پنجم اردیبهشت 1359 گفت: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون مشمول امدادهای الهی فراوانی بوده است که مهمترین آنها پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ هشت ساله و شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس است.
حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی همچنین با اشاره به اهمیت خرید کالاهای ایرانی افزود: برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان، مسوولان از ورود کالاهای خارجی جلوگیری کنند.
وی با تبریک روز پاسدار از آنان به عنوان وارثان حقیقی میراث امام حسین (ع) نام برد که در اوج فداکاری و ایثار در راه احیای اسلام عزیز از هیچ کوششی فروگذار نخواهند بود.

**مطالبه گری خواسته رهبری است
امام جمعه زابل نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: انقلاب اسلامی هدیه الهی بود که باید قدر آن را دانسته و برای حفظ این انقلاب از جان و دل تلاش کنیم و کاستی ها را نباید به پای اصل انقلاب بگذاریم زیرا سوء مدیریت عامل مشکلات و کاستی هاست.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا افزود: در نظام اسلامی تمام مسئولان به دست خود مردم انتخاب می شوند اگر یک مسئولی چه خوب و چه بد مدیریت می کند انتخاب خود ماست؛ ما باید مطالبه گری خودمان را ادامه دهیم .
وی افزود: مطالبه گری را رهبر ما از همه مردم به ویژه جوانان و دانشجویان خواسته است.
امام جمعه زابل بیان کرد: ضروری است به عنوان مطالبه مردمی بازارچه های مرزی در منطقه فعال تا همه مردم از منافع مرز منتفع شوند.
وی راه اندازی منطقه آزاد تجاری - صنعتی در سیستان را از دیگر مطالبات مردم ذکر کرد و گفت: لازم است برخی طرح هایی که در گذشته وعده آنها داده شده نظیر کارخانه لاستیک سازی رامشار و توربین های بادی با سرمایه گذاری خارجی در منطقه مورد توجه جدی قرار گیرند.
وی از استاندار سیستان و بلوچستان درخواست کرد پرداخت خسارت به کشاورزان و دامداران منطقه سیستان با توجه به خشکسالی شدید در اولویت قرار گیرد.
وی بر تغییر و تحول در مدیریت های استان تاکید کرد و گفت: ضروری است یک تغییر مدیریتی را مردم ما ببینند بلکه یک تحولی در منطقه ایجاد شود.
امام جمعه زابل از وزیر بهداشت و استاندار سیستان و بلوچستان برای انتخاب سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی زابل به عنوان فردی متعهد و متخصص قدردانی کرد و افزود: امیدواریم سرپرست جدید این دانشگاه همان کارهای ریاست قبلی را ادامه دهد و کارها و طرح های قبلی را به اتمام برساند.
7336*7310 *7314 *7316*7317 * 6081

نظر شما