شناسهٔ خبر: 25101731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سفر نیمه تمام رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی

سیریل راموپوسا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در پی ادامه برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در منطقه نورث وست این کشور ـ که به خشونت کشیده شد ـ سفرش را به انگلیس ناتمام گذاشت و بازگشت. معترضان در آفریقای جنوبی، خواستار استعفای سوبرا ماهوبیلو، نخست‌وزیر این منطقه هستند که به فساد متهم است. رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی برای حضور در نشست رهبران کشورهای همسود (مشترک المنافع) به لندن، پایتخت انگلیس رفته بود.

صاحب‌خبر -

تارنمای نای تایمز به نقل از بیانیه دفتر ریاستجمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد، رئیسجمهور خواستار آرامش و پایبندی به قانون در این منطقه شده و از همه طرفهای زیاندیده خواست بدون اعمال خشونت و ایجاد هرج و مرج، شکایت خود را بیان کنند. روز چهارشنبه گذشته تظاهرات اعتراضآمیز در شهر ماهیگینگ، مرکز منطقه نورث وست آغاز شد که به درگیری پلیس با معترضان انجامید. معترضان با آتش زدن لاستیک خودروها و پرتاب سنگ به مقابله با نیروهای پلیس پرداختند، برخی مغازهها غارت شد و نیروهای امنیتی، ورودیهای شهر را بستند.

گفته میشود کارکنان بخش بهداشت و پزشکی این منطقه از چند هفته پیش در اعتراض به وضعیت کاری خود و کمبود دارو، به اعتصاب دست زدهاند./ ایرنا

نظر شما