شناسهٔ خبر: 25101211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

لاریجانی در دیدار با نخست وزیر سریلانکا:

اتاق‌های بازرگانی ایران وسریلانکا می توانندباعث ارتقای روابط شوند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سابقه طولانی روابط تجاری دو کشور، اتاق های بازرگانی می توانند با شناخت زمینه های بیشتر همکاری کمک شایان توجهی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی (پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه) در دیدار با رانیل وکرم سینگ نخست وزیر سریلانکا اظهار داشت: یکی از اهداف این سفر گسترش روابط پارلمانی و اقتصادی میان ایران و سریلانکاست و با دیدارهایی که صورت گرفت، زمینه های گسترش این همکاری ها کاملا فراهم است.

وی افزود: روابط ایران و سریلانکا دارای سابقه تاریخی است و حتی در شرایط سخت هم این دو کشور با یکدیگر روابط سیاسی و اقتصادی داشته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما پروژه های مشترکی با یکدیگر داشته ایم و با شناخت بیشتر از سطح نیازهای یکدیگر، تعداد این پروژه ها بالاخص که کشور شما خواهان یک جهش اقتصادی است، می تواند افزایش پیدا کند.

وی گفت: اکنون نیز دو سه پروژه ایران در این کشور انجام داده است که مراحل نهایی آن در حال انجام است و به زودی پایان خواهد یافت.

نخست وزیر سریلانکا: به دنبال عادی سازی روابط اقتصادی با ایران هستیم

همچنین در این دیدار نخست وزیر سریلانکا اظهار داشت: ما خیلی خرسندیم که پذیرای هیات پارلمانی ایران هستیم و امیدواریم که در این سفر بتوانیم روابط پارلمانی دو کشو را تقویت نماییم زیرا مجلس در سطح روابط تاثیر بسزایی دارد.

رانیل وکریم سینگ تصریح کرد: رئیس جمهور به زودی به ایران سفر خواهد کرد و این سفر می تواند زمینه های همکاری جدیدی را ایجاد نماید.

وی گفت: ما به دنبال عادی سازی روابط اقتصادی بعد از تحریم ها با ایران هستیم و امیدواریم که سطح روابط اقتصادی مانند روابط سیاسی میان دو کشور گسترش پیدا کند.

نخست وزیر سریلانکا تاکید کرد: سریلانکا از نظر اقتصادی در حال تغییرات مثبتی است و بخش خصوصی در اینجا خیلی فعال شده است و ما تلاش داریم که این بخش با دولت و بخش خصوصی ایران مذاکراتی داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوران قدیم تحریم سخت بود و ما معتقدیم که این مسائل باید برطرف شود و شرایط تسهیل گردد تا تجار دو کشور بتوانند با یکدیگر به راحتی ارتباط داشته باشند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما