شناسهٔ خبر: 25100820 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

هشدار لاگارد به ادامه جنگ تجاری/ ترامپ چرا به دنبال تجارت با ژاپن است؟

کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول گفت که عدم اعتماد بین شرکای تجاری هزینه به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از سی ان بی سی، تنش در تجارت جهانی در ماههای اخیر بر سرتعرفه فلزات بین دو عضو مهم سازمان تجارت جهانی افزایش یافته است.

دولت دونالد ترامپ از زمانی که هشدار داده که برای اجرای قانون مالکیت معنونی تعرفه کالاهای چینی را بالا می‌برد، پکن هم متقابلا اقدامات تلافی جویانه ای را اجرایی کرده است،با این حال چینی‌ها گفته‌اند که آنها مایلند با آمریکا بر سرتعرفه ها مذاکره کنند.

ترامپ از زمان تهدید، تعرفه‌های تجاری با چین را به ارزش 100 میلیارد دلار افزایش داده است.

لاگارد در پاسخ به این سئوال که آیا این جنگ تجاری تاثیری موفقیت آمیز بر طرفین گذاشته است یا خیر،گفت:من معتقدم باید اعتماد بین طرفین حفظ شود.

لاگارد که در کنفرانس خبری نشست بهاره بانک جهانی و صندوق بین المللی در واشنگتن سخن می گفت،اضافه کرد: وقتی سرمایه‌گذاران،اپراتورها و شرکت‌ها در جریان این دستورالعمل‌های جدید، مجبور به پرداخت تعرفه ها شوند،آنها دیگر سرمایه‌گذاری نمی‌کنند،یا با تاخیر سرمایه‌گذاری می‌کنند.بنابراین همه منتظرنتایج هستند.

ترامپ روز چهارشنبه گفت که ژاپن و آمریکا باید راهی را برای افزایش همکاری‌های تجاری پیدا کنند. او اضافه کرده که علاقه‌مند به همکاری نزدیک و دوجانبه با ژاپن است.

با این حال لاگارد درباره عدم تعادل در تجارت بین کشورها می‌گوید: این تعادل باید برای همه برقرار شود.

او اضافه کرد: ما در سه سال گذشته اقداماتی را برای حمایت از مالکیت معنوی دنبال کرده ایم، که شامل سوبسید به شرکت های دولتی بوده است،با این حال این بحث ها برای آزاد شدن تجارت ادامه دارد.

لاگارد با تاکید بر اینکه مسایل تجاری مشخص است،گفت: سرمایه گذارها،شرکت ها و هماهنگ کننده ها بدون هیچ مرزی باید با هم کار کنند. ما می دانیم که موانع و تعرفه های یک جانبه،نمی تواند موثر باشد.

خبرانلاین 

برچسب‌ها:

نظر شما