شناسهٔ خبر: 25099725 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

وزیر اقتصاد اتریش: جنگ تجاری، پیروز نخواهد داشت

وزیر اقتصاد اتریش در مصاحبه‌ای نسبت به تجارت با چین و مناقشه تجاری واشنگتن و پکن اظهارنظر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مارگارت شرامبوک، وزیر امور اقتصادی و دیجیتال اتریش، گفت تمایل دارد کشورش به عنوان پلی میان اتحادیه اروپا و چین عمل کند.

وزیر امور اقتصاد و دیجیتال اتریش گفت کشورش می خواهد روابط اقتصادی با آسیا را از طریق افزایش سفر های تجاری به این منطقه و کسب سرمایه گذاری ها در زمینه های مختلف، مانند تجارت الکترونیک و خودروهای برقی گسترش دهد.

وی در مصاحبه با روزنامه گلوبال تایمز چین گفت: «ما می خواهیم سطح سرمایه گذاری چین در اتریش را دستکم 2 یا 3 برابر کنیم.» وی افزود: «سرمایه گذاری چین در اتریش همچنان در مرحله آغازین است و ما می توانیم فعالیت های بیشتری در این باره داشته باشیم.»

بر اساس گفته های این وزیر، اتریش که در ماه ژوئیه سال جاری میلادی برای سومین بار ریاست شورای اتحادیه اروپا را به دست خواهد آورد، درباره بازارهای شرق اروپا اطلاعات دارد و چین نیز می تواند بازارهای دیگر آسیایی را به روی اتریش بگشاید.

وزیر اقتصاد اتریش وضع تعرفه های گمرکی از جانب دولت آمریکا بر واردات کالا از چین را محکوم و درخواست کرد قوانین مربوط به حق مالیاتی و حفاظت از اطلاعات برای صنایع دیجیتال جدید در اروپا وضع شود. وی همچنین گفت اتریش آماده است برای مبارزه با حمایت گرایی در تجارت، با کشورهای خارج از اتحادیه اروپا همکاری کند.

وی در این باره گفت: «حتی اگر یکی از دو طرف مناقشه تصور کنند که می توانند در جنگ تجاری پیروز شوند، باید بگویم این جنگ پیروز ندارد.»

وزیر اقتصاد اتریش در ماه جاری میلادی در هیئتی متشکل از چند شرکت چینی و اتریشی حضور داشت و 30 توافقنامه تجاری به ارزش 1.5 میلیارد یورو در بخش های مختلف به امضا رساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما