تصميم کميته ملي المپيک مبني بر استفاده کاروان ايران از البسه ايراني در بازيهاي آسيايي جاکارتا فرصت بزرگي را براي توليدکنندگان داخلي فراهم میآورد، فرصتي که با استفاده از آن ميتوان حمايت از کالاي ايراني را در جامعه ترويج کرد. در يک دهه اخير هجوم برندهاي بيکيفيت خارجي که بخشي از برندها در توليديهاي داخلي کشور توليد و تنها مارک خارجي روي آن نصب ميشد، عرصه را براي توليدکنندگان پوشاک ورزشي داخلي تنگ کرده بود، مسئلهاي که سبب شده امروز بخش زيادي از تيمهاي باشگاهي در فوتبال و تيمهاي ملي کشورمان از برندهاي خارجي استفاده کنند. در چنين شرايطي توليديهاي کشورمان که تا پيش از اين سهم زيادي از پوشاک ورزش کشور را توليد ميکردند به حاشيه رانده شدند و امروز کمتر نامي از آنها به چشم ميخورد. در همين راستا تصميم حمايت از کالاي ايراني به عنوان شعار سال زمينهاي شد تا بار ديگر نگاهها به صنعت خواب رفته پوشاک ورزشي کشور که پيش از اين نشان داده بود ظرفيت بالايي دارد و قابل رقابت با برخي برندهاي مشابه خارجي بود، جلب شود. بنابراين توليدکنندگان داخلي بايد قدر اين فرصت را بدانند و در راستاي استفاده از اين ظرفيت براي توليد پوشاک ورزشي باکيفيت براي استفاده در داخل کشور و همچنين رقابتهاي بينالمللياي که تيمهاي ملي کشورمان در رشتههاي مختلف ورزشي شرکت ميکنند، اقدام کنند. البته در يک دهه اخير واردات بيرويه البسه ورزشي خيلي از توليدکنندگان داخلي را دلسرد کرده، اما به نظر ميرسد تأکيد مقامات عالي ورزش بر حمايت از کالاي ايراني ميتواند بار ديگر صنعت پوشاک ورزشي را احيا کند. در اين زمينه توليديهاي داخلي بايد به سمت بازسازي تکنولوژي توليد و استفاده از دانش روز دنيا بروند و با نوسازي که در چرخ توليد صورت ميگيرد، اقدام به توليد جنس باکيفيت کنند، مسئلهاي که باعث ميشود برخلاف سالهاي اخير، ورزش کشور با توجه به حمايتهايي که بايد از توليدکننده داخلي صورت گيرد، در قبضه کالاي ايراني باشد و برندهاي بيکيفيت خارجي بر آنها ترجيح داده نشوند.
حمايت از کالاي ورزشي ايراني فرصتي بزرگ براي توليدکنندگان داخلي
روزنامه جوان
صاحبخبر -
∎
نظر شما