شناسهٔ خبر: 25099392 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روایت ١٢٠ساله سینمای ایران در جمهوری

نمایشگاه ١٢٠ عکس از ١٢٠ کارگردان تاریخ سینمای ایران با حضور سیف الله صمدیان، رضا میرکریمی و علیرضا شجاع نوری در دومین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در طبقه هفتم سینما چارسو افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه با عکسی از مظفرالدین شاه قاجار در سال ١٢٧٩ که به اتفاق میرزا ابراهیم خان عکاس باشی به تماشای دستگاه "سینموفتوگراف" و "لان ترماژیک" نشست و دستور خرید اسباب سینما توگراف را به ابراهیم خان عکاس باشی داد، شروع و با عکسی از سید عبدالحسین نواب موسوی از فیلم "تیک آف" به کارگردانی احسان عبدی پور  ختم می شود.

تصاویر یکصدو بیست عکس فیلم از یکصدو بیست کارگردان تاریخ سینمای ایران با در نظر گرفتن نقش تاثیرگذار یک فیلم در زندگی هنری یک کارگردان و از همه مهمتر نقش یک فیلم در مقاطع مهم و تاریخی سینمای ایران، صورت گرفته است. به همین دلیل تنها به یک تصویر از یک فیلم هر یکصد و بیست کارگردان منتخب از میان کارگردانان سینمای ایران که آثارشان به نمایش عمومی درآمده بسنده شده است.

به گفته سیف الله صمدیان دسترسی به این مجموعه تاریخی، بدون مهر، همراهی و دانش سینمای جمال امید، موزه سینما، مجله فیلم و نیز آثار عکاسان سینمای ایران امکان پذیر نبود.

بازدید از این نمایشگاه عکس برای عموم آزاد است.

انتهای پیام

نظر شما