شناسهٔ خبر: 25099358 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

علیرضا محجوب در گفت و گو با جام جم آنلاین تاکید کرد:

ضرورت اجرای کامل قانون نظام جامع ایثارگران از سوی دولت

نماینده مردم تهران، درباره مصوبات جدید دولت برای جانبازان در کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آنچه مصوب شد وصول درمان، مسکن و خدمات متعدد دیگری است که باید در اختیار جانبازان قرار می گرفت؛ برخی تصمیمات تکمیل سیاست های گذشته و بعضی دیگر تعیین مبالغ جدید، تعریف جدید و یا عناوین تازه است و امید داریم امکان عملیاتی شدن تمامی موارد وجود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت و گو با جام جم آنلاین ضمن تبریک روز جانباز به تمامی جانبازان و ایثارگران کشور ایران اسلامی، گفت: امید است در سایه انقلاب اسلامی و مصوباتی که مجلس و دولت در قانون جامع ایثارگران دیده است و نیز تکمیل آن در قانون برنامه پنج ساله ششم، بخشی از تقاضای جانبازان برآورده شود و به بسیاری از خواسته هایشان در قانون برنامه و آنچه که چندی پیش در قالب قانون جامع ایثارگران مصوب شده است، برسند.

عضو فراکسیون کارگری تصریح کرد: به نظر می رسد اگر آنچه که نوشته شده است ادا و نیز به آن عمل شود، نیاز به کار جدید و اضافی بیشتری نباشد؛ امید است دولت دو قانون تصویب شده را به خوبی اجرا کند، البته گفتنی است در قانون بودجه سال جاری مصوباتی در زمینه برخی اقدامات بیشتر نیز صورت گفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: تلاش هایی که نیازمند وجوه مالی است در قانون بودجه دیده شده و کمیسیون اجتماعی که کمیسیون تخصصی جانبازان است نیز با نظر جانبازان، بیش از 30 مورد پیشنهاد ارسال کرد که تعدادی از این موارد توسط کمیسیون تلفیق و برخی نیز در صحن مجلس به تصویب رسید.

محجوب اظهار کرد: در حال حاضر این مقررات به دستگاه ها ابلاغ نشده است اما آنچه مصوب شد وصول درمان، مسکن و خدمات متعدد دیگری است که باید در اختیار جانبازان قرار می گرفت؛ برخی تصمیمات تکمیل سیاست های گذشته و بعضی دیگر تعیین مبالغ جدید، تعریف جدید و یا عناوین تازه است و امید داریم امکان عملیاتی شدن تمامی موارد وجود داشته باشد.

عضو فراکسیون کارگری اظهار کرد: قانون نظام جامع ایثارگران در دوره هشتم تصویب شد و در اواخر دوره نهم زمینه اجرای آن فراهم آمد؛ قانون توسعه پنج ساله ششم نیز در سال گذشته مصوب شد و باید در سال جاری اجرا شود.

نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

نظر شما