شناسهٔ خبر: 25099283 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

تعاملات فرهنگی در سایه مسابقات بین المللی قرآن بانوان، وحدت آفرین است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام پژمانفر با ابراز خشنودی از حضور چشمگیر بانوان ایرانی در فعالیت های قرآنی، گفت: حضور بانوان در مسابقات بین المللی قرآن کریم و تبادل نظرات فرهنگی شان منجر به ایجاد وحدت بیش از پیش بین مسلمانان می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد تاثیر برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان بر گرایش بیش از پیش جامعه به آیات نورانی وحی، در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: یکی از بسترهای حضور چشمگیر زنان در ایران، فعالیت های قرآنی است و امروز اگر بگوییم رشد و فراگیری مباحث قرآنی وابستگی بیشتری به تلاش های بانوان دارد، غیرواقع سخن نگفته ایم.

 

وی با اشاره به نقش بانوان در تربیت خانواده و جامعه قرآنی در کشور، افزود: امروز تمام مهدهای قرآنی که آغازگر انس نسل آینده و فرزندان ما با قرآن اند در سراسر کشور با تلاش بانوان اداره می شود و می کوشند با دقت فراوان کودکان را با مفاهیم قرآن آشنا کرده و روح آن ها را با آیات وحی انس دهند.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخشش بانوان ایرانی در مسابقات قرآن کریم، اظهار کرد: در مسابقات حفظ و قرائت و ترتیل و نیز تفسیر و تدبر و پژوهش های قرآنی تعداد قابل توجهی از مقالات و کتب علمی حاصل تلاش های بانوان است.

 

وی این درخشش بانوان در فعالیت های قرآنی را از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: امکان فعالیت بانوان در ساحت مقدس قرآن بعد از انقلاب اسلامی به صورت پُرشور فراهم شده و کمتر کشوری است که در یک نظام و برنامه توانسته باشد حرکت قرآنی را در بین بانوان اینچنین نهادینه کند.

حجت الاسلام پژمان فر درباره تاثیر برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان در ایران اسلامی بر ایجاد وحدت بین زنان جهان اسلام، تاکید کرد: تاثیر این اقدام فرهنگی در ایجاد وحدت بین بانوان جهان اسلام بی بدیل است و از آنجایی که جمعیت بانوان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهد و آنها مهمترین کانون ارتباط با اعضای خانواده هستند، لذا حضورشان در مسابقات بین المللی قرآن کریم و تبادل نظرات فرهنگی شان منجر به ایجاد وحدت بیش از پیش بین مسلمانان می شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: زن و مادر، محور خانواده است و جنس مونث نقش منحصربفردی را در هدایت خانواده و بخصوص هدایت جامعه ایفا می کند، از این رو، زمانی که بانوان یک جامعه با قرآن کریم انس می یابند، این امر باعث می شود دیگران هم ارتباط عاطفی و منطقی با قرآن پیدا کنند و در نهایت قرآن مداری در اجتماع مورد حمایت و جدیت بانوان خواهد بود.

 

حجت الاسلام پژمان فر در پایان خاطرنشان کرد: جدیت بانوان در گسترش مفاهیم قرآنی در میان افراد جامعه اسلامی از نعمات و برکات بی نظیری است که دین مبین اسلام در اختیار مسلمانان قرار داده و اگر حضور چشمگیر بانوان نبود، این همه خدمات قرآنی در جهان اسلام انجام نمی شد.

 

گفتنی است، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان از یکم تا چهارم اردیبهشت با حضور نمایندگانی از 28 کشور جهان در هتل ارم تهران برگزار می شود.

 

نظر شما