شناسهٔ خبر: 25099189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

قدردانی ظریف از پزشک ایرانی

ایلنا : وزیر امور خارجه در پیامی خطاب به دکتر رزاقی آذر از اقدام شایسته وی در دفاع از هویت ملی و تاریخی خلیج فارس قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در پیامی خطاب به سرکار خانم دکتر رزاقی آذر از اقدام شایسته وی در دفاع از هویت ملی و تاریخی خلیج فارس قدردانی کرد. 

متن پیام رئیس دستگاه دیپلماسی به شرح زیر است: 

به نام خدا

سرکار خانم دکتر رزاقی آذر

با سلام و احترام؛ 

گزارش شرکت فعالانه و موثر شما در سمیناری علمی - تخصصی در دبی را ملاحظه کردم و از دفاع منطقی، همراه با استدلالی قوی و برخاسته از منشی اسلامی- ایرانی و متکی بر عزتمندی تان مسرور  شدم.

اینکه یکایک ما ایرانیان نسبت به تمدن گرانسنگ و ارزش‌های مشترک خود در این پهنه سرزمینی و در درازنای تاریخ خود و نام‌های تاریخی و هویتی آن و از جمله مهمترین آنها یعنی خلیج فارس و البته با احترام کامل به هویت و ملیت اقوام دیگر احساس مسئولیت می‌‌کنیم، غرورآفرین و مایه مباهات است. شما با اقدام شایسته خود، درسی بزرگ به دست‌‌‌اندرکاران و برگزارکنندگان و میزبانان خود دادید که هرگز نمی‌‌‌توانند حقیقت عجین یافته با هویت ملی ما ایرانیان را با ابراز عصبیتی منسوخ شده و در تضاد با همه قرائن و شواهد انکارناپذیر تاریخی و علمی انکار کنند.

جمهوری اسلامی ایران همواره منادی برادری، اتحاد و همبستگی اسلامی با تمامی همسایگان خود بوده است، در عین حال به جد بر اصول وحدت ملی و سرزمینی خود پای می‌‌فشارد و اعتلای نام‌های تاریخی سرزمینی خود و از جمله خلیج فارس را بر خود فرض می‌‌داند.

برایتان سربلندی و توفیق روزافزون در انجام وظایف خطیر پزشکی و فعالیت‌هایتان را از خدای بزرگ خواهانم.

محمدجواد ظریف

وزیر امور خارجه 

 

نظر شما