شناسهٔ خبر: 25098890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

تکذیب خبر توقیف خودروهای وارداتی از گمرک بوشهر توسط پلیس/ فرصت‌طلبان التهاب‌آفرین در فضای مجازی اسیر روشنگری مسؤولان

پخش کلیپی در فضای مجازی از توقیف 200 خودروی صفر کیلومتر با برند خارجی در گمرک بوشهر سبب واکنش‌ هرچند دیرهنگام پلیس و گمرک استان بوشهر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، پخش یک کلیپی که نشان می‌داد ساعت یک‌ بامداد روز 30 فروردین امسال، 200 خودروی صفر کیلومتر با یک برند خارجی از گمرک بوشهر در حال خروج است، سبب واکنش‌های دیرهنگام پلیس و گمرک استان بوشهر شد.

در این کلیپ کوتاه، عنوان شده بود که تعداد فراوانی از خودروهای مدل لکسوس و تویوتا به شکل غیرقانونی از گمرک بوشهر ترخیص و توسط پلیس توقیف شده بود.

متعاقب این کلیپ که از روز گذشته به شکل وسیعی وارد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شده و سبب اظهارنظرهای متفاوت و عناد ورزی نسبت به انقلاب و نظام گردید، مسؤولان مربوطه لب به سخن گشوده و اگرچه دیرهنگام، اما افکار عمومی را متوجه حقیقت موضوع کردند.

ابتدا این پلیس آگاهی استان بوشهر بود که خبر توقیف خودروهای وارداتی از گمرک بوشهر توسط پلیس را تکذیب و آن را بی‌اساس خواند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی بوشهر در این خصوص در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: خبر درج شده در فضای مجازی با مضمون توقیف چندین کانتینر حامل انواع خودروهای وارداتی با برند تویوتا در خروجی گمرک بوشهر در شب گذشته مورد تأیید پلیس نیست. 

وی گفت: برابر بررسی‌ها و استعلام پلیس آگاهی ترخیص این خودروها قانونی بوده و برابر قوانین و مقررات موجود توسط گمرک استان بوشهر صورت گرفته است.

سرپرست دفتر نظارت گمرک‌های استان بوشهر نیز بیان کرد: براساس قانون، اقدام به ترخیص 120 دستگاه خودروی خارجی از گمرک بوشهر کرده‌ایم.

بهروز قره‌بیگی افزود: در سال گذشته دولت مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که امکان ترخیص خودروهای خارجی مهیا شد و بر این اساس این خودروها ترخیص شده است.

وی متذکر شد: گمرک بوشهر به شکل شبانه‌روزی مشغول فعالیت است و اگرچه تا ساعت 21 این خودروها تمامی مراحل ترخیص را پشت سر گذاشته بودند، اما منعی از لحاظ قانونی برای ترخیص این خودروها در ساعت بعد از 21 وجود ندارد، ضمن اینکه این خودروها در ساعتی که در کلیپ نشان داده شده از انبارها خارج شده و ربطی به گمرک ندارد.

نکته حائز اهمیت در این‌گونه موارد، عکس‌العمل سریعی است که باید توسط دستگاه‌هایی که در چنین مواردی به ناحق مورد تهاجم رسانه‌ای در فضای مجازی توسط عده‌ای غیرحرفه‌ای قرار می‌گیرند انجام شود، نه اینکه وقتی فضای مجازی ملتهب از یک داستانک دروغین بر علیه مسؤولان شد آن زمان اقدام به بیان اصل موضوع کنند.

غفلت برخی روابط عمومی‌ها از یک طرف و فقدان سواد رسانه‌ای برای برخی مدیران سبب شده که در چنین مواردی آنچنان در بی‌تدبیری آماج حملات افرادی فرصت‌طلب در فضای مجازی شوند که آن زمان هم اگر ناله‌ای سر دهند و اقدام به روشنگری کنند، صدایشان در همهمه‌ وسیع افراد غیرکارشناس در فضای مجازی گم می‌شود و به جایی نخواهد رسید.

انتهای پیام/ذ

برچسب‌ها:

نظر شما