شناسهٔ خبر: 25098778 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرج| ذوالنور: ۸ میلیون بیکار در کشور وجود دارد

R41451/P41362/S6,50/CT11

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شاهد رشد وجود جنس خارجی در کشور هستیم و افزایش تقاضای ارز نشان می‌دهد که قاچاق در کشور کاهش نیافته است، گفت: ۸ میلیون بیکار در کشور وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجتبی ذوالنور در مراسم یادواره شهید محسن کمالی دهقان که عصر امروز در مسجد جامع رجایی‌شهر کرج برگزار شد، با گرامیداشت شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم از جان خویش برای دفاع از حریم کشور گذشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه برخی جریانات و افراد شهادت طلبی را ترویج خشونت معرفی می‌کنند، افزود: این جریان‌ها با اغراض شوم کربلا و شهادت طلبی را ترویج خشونت می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) الگوسازی برای پیروان خود است، گفت: جنگیدن با ظالم‌ جغرافیا نمی‌شناسد و حسینی‌ماندن با یک کنار نشستن مغایرت دارد و هر فردی و جریانی باید نقش خود را در مقابله با ظلم و جور در تاریخ انجام دهد.

ذوالنور با اشاره به اینکه اهداف دشمنان انقلاب و اسلام ثابت است و تاکتیک‌های آن در مقابله با اسلام تفاوت دارد، اضافه کرد: دفاع مقدس نمود ایجاد یک کربلا در عصر جدید بود و شعارهای رزمندگان اسلام در دفاع مقدس همان شعار و آرمان‌های اصحاب امام حسین(ع) در کربلا بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز آمریکا جنگ نیابتی را فعال کرده است، تصریح کرد: بعد از شکست در جنگ نیابتی آمریکا به تغییر از درون برای مقابله با ایران روی آورد.

نماینده مردم قم در مجلس راهبرد اصلی آمریکا و استکبار را جنگ درون تمدنی دانست و ادامه داد: آمریکا از گروه‌های تکفیری که در ممالک عربی پرورش یافته استفاده کرد و به جهان غرب القا کرد شیعیان برای آن‌ها خطرناک هستند و به این صورت گروه‌های سلفی را برای مقابله با محور مقاومت بسیج کردند.

وی توضیح داد: هدف تکفیرها تنها دولت سوریه و عراق نبود بلکه اساس اهداف تکفیری‌ها ایران به عنوان پایتخت شیعیان بود که برای براندازی ایران اقدام کنند و داعشی‌ها درصدد بودند با شکست خاکریز سوریه و عراق خود را به ایران بکشانند.

‌ذوالنور با تاکید بر اینکه اگر رزمندگان محور مقاومت با تکفیری‌ها نمی‌جنگیدند، امروزه باید با گروه‌های تکفیری در مشهد و کرج مبارزه می‌شد، خاطرنشان کرد: خون شهدای مدافع حرم سبب شد که آزادی و امنیت در ایران دائمی باشد. آمریکایی‌ها قصد داشتند با جنگ نیابتی، ایجاد جریان تکفیری، رفراندوم وغیره یک اسرائیل جدید به وجود آورند که تمام این ماجراها با درایت ایران از بین رفت.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران سبب امنیت برای کشور شد، بیان کرد: اگر حوزه نظامی رشد نیابد، دائم شکست خورده و امتیاز به دشمنان باید بدهد و حضور حزب الله لبنان و ایران در سوریه این شکست را برای استکبار رقم زد.

‌وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 25 میلیارد دلار قاچاق در کشور اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: شاهد رشد وجود جنس خارجی در کشور هستیم  و افزایش تقاضای ارز نشان می‌دهد که قاچاق در کشور کاهش نیافته است. ایران 8 میلیون بیکار دارد؛ صنایع کشور با 40 درصد ظرفیت در حال کار هستند و تحریم‌ها در سال چهارم برجام همچنان ادامه دارد و تحریم‌های بانکی هنوز پابرجاست.

ذوالنور با بیان اینکه مشکل کشور آمریکا نیست بلکه داخلی است، افزود: ‌اگر تلگرام فیلتر نشود و پیام رسان‌های داخلی تقویت نشود مردم در آینده از مسئولین مطالبه می‌کنند. مسئولان به پیام‌رسان‌های داخلی پهنای باند بسیار کمی  عرضه می‌کنند و اراده برای تقویت پیام‌رسان داخلی وجود ندارد. دولت ملزم است که در استفاده مردم از پیام رسان داخلی پولی دریافت نشود.

انتهای پیام/ز

نظر شما