شناسهٔ خبر: 25098694 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

العبادی: عراق قدرتمندتر شده است

نخست وزیر عراق اعلام کرد: عراق در گذشته از نظر بین‌المللی و منطقه‌ای تحت محاصره بود اما الان به یک کشور قوی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در شهر کاظمین با حسین اسماعیل الصدر، از علمای برجسته این شهر دیدار کرد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای گفت، طرفین در این دیدار پیرامون پیشرفت اوضاع،‌ مرحله بازسازی و سرمایه‌گذاری که عراق بعد از پیروزی بر داعش آن را در دستور کار خود قرار داده است، بحث و رایزنی کردند.

العبادی تصریح کرد: ما سه سال و نیم قبل وعده دادیم که انسان و زمین را از وجود داعش پاک می‌کنیم و الان به حول قوه الهی و دادن قربانیان قهرمان توانستیم به این مهم دست یابیم. عراق در مقابل یک بحران دیگر قرار گرفت. این بحران تقسیم عراق بود اما عراق در حال حاضر یک پارچه و قدرتمند است.

وی درباره بحران مالی و اقتصادی و کاهش بهای نفت گفت: ما امور کشور را به دست گرفته‌ایم و حقوق کارمندان، بازنشستگان را پرداخت کردیم.

دولت هزینه واردات کالاهای نفتی را طی سه سال گذشته حدود هفت میلیارد دلار کاهش داده است.

حسین اسماعیل الصدر نیز تصریح کرد: دیدار با فرمانده پیروزی‌ها که عراق، اراضی مردم و عزیزانمان را آزاد کرد و همچنین به خاطر عراق و وحدتش و برای یک وجب از خاک این کشور تلقی می‌کند باعث خشنودی است.

الصدر تاکید کرد: تنها با وحدت و یکپارچگی ملت و پرهیز از اختلافات و فرقه گرایی امنیت در عراق برقرار می‌شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما