شناسهٔ خبر: 25098516 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ از شاخصه‌های اصلی سپاه

گروه شهرستان‌ها- امام جمعه کاشمر با تبریک سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) را که به نام روز پاسدار و سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) که به نام روز جانباز نام‌گذاری شده است، گفت: حفظ و تداوم دستاوردهای انقلاب اسلامی از شاخصه‌های اصلی پاسداران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر، امروز، ۳۱ فروردین‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشمر در مصلای این شهر، عنوان کرد: اقتدار و صلابت سپاه منجر به کوری چشم دشمنان شده است از همین رو دشمنان تلاش می‌کنند با واردکردن هجمه به این نهاد مقدس ضربه بزنند.
طباطبایی، نام‌گذاری سوم شعبان سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به نام روز پاسدار را یک ابتکار خلاقانه دانست و گفت: امام حسین(ع) در حقیقت بزرگ‌پاسدار اسلام هستند و پاسداران ما نیز به تبعیت از این امام همام این مسیر حفاظت و پشتیبانی از ولایت، اسلام و انقلاب را ادامه می‌دهند.
وی، محبوبیت سپاه پاسداران در بین مردم مناطق مختلف کشور را یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نهاد مقدس عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران که در دوم اردیبهشت 58 تاسیس شده است همواره به موقعیت‌ها و دستاوردهای عظیمی در بخش‌های مختلف دست پیداکرده است به‌طوری‌که در مدت چهار دهه از فعالیت این نهاد مقدس جایگاهش همواره ارتقا یافته است.
وی اظهار کرد: یکی از دلایلی که دشمنان این نهاد مقدس را مورد هجمه و حمله قرار می‌دهند به دلیل حسادتی است که به فعالیت‌های چشمگیر و نیروهای ارزشی آن دارند و این اقتدار و صلابت سپاه منجر به کوری چشم و به زانو درآوردن دشمنان شده است.
طباطبایی همچنین با اشاره به نقش مؤثر سپاه در حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با شناخت صحیح از این نیرویی که پشتوانه مردمی دارد، به دوستان درستی فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
امام جمعه کاشمر با محکوم کردن حمله ناجوانمردانه آمریکا به سوریه، این اقدام را جنایتی دیگر از جنایت‌های این دشمن زورگو دانست و تأکید کرد: در شرایطی که دنیای امروز شاهد قدرت‌های زورگو و دست‌نشانده است، بهترین راه مقابله و تقویت بنیه دفاعی است که در برابر آن‌ها بایستیم و با قدرتمند کردن کشور اجازه ندهیم هوای تجاوز به این کشور را داشته باشند.
تاکید امام سجاد(ع) بر کنار هم قرار گرفتن قرآن و اهل بیت پیامبر در دعای صحیفه سجادیه
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنچه در این ماه با فضیلت و پر خیر و برکت بیش از هر عبادتی به آن توجه و توصیه شده، روزه گرفتن و صدقه دادن است، به نقش بصیرت افزایی امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا در بعد فرهنگ سازی برای آگاهی بخشی به مردم و مبارزه با تبهکاران و ستم کاران اشاره کرد و افزود: دشمنان باور کرده‌اند اما مسلمانان نیز خود باید باور کنند که در دنیا قدرت برتر هستند.
طباطبایی با اعلام اینکه دشمنان، استعدادها و اقتدار امت اسلامی را باور کرده‌اند، بیان کرد: باید به توانستن امید داشت و با هدایت‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آشنایی پیدا کنیم.
وی، این مسائل را خط مشی مبارزه‌ای دانست که امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا به شیعیان و پیروان خود برای شناخت راه نجات و رستگاری تعلیم دادند، افزود: از زمانی که به خاطر جدا شدن قرآن و عترت مردم دچار گمراهی و سرگشتگی شدند که نمونه آن در عاشورا اتفاق افتاد، امام سجاد(ع) در دعاها و مناجات خود نقش عترت را در هدایت مردم به سوی خدا مورد توجه قرار دادند.
امام جمعه کاشمر گفت: امام سجاد(ع) در دعاهای صحیفه سجادیه ضمن صلوات بر پیامبر(ص)، تاکید دارند که مردم متوجه جایگاه عترت و اهل بیت پیامبر اسلام در کنار قرآن شوند.

انتهای پیام

نظر شما