شناسهٔ خبر: 25098225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل محیط زیست استان تهران:

25 درصد زباله ها قابلیت بازیافت دارند

تهران ـ ایرنا ـ مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: 25 درصد زباله ها امکان بازیافت و 70 درصد نیز قابلیت تبدیل به کمپوست را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری روز جمعه در حاشیه برنامه مردمی پاکسازی ارتفاعات پارک ملی سرخه حصار که با شعار «شعار نه به کیسه های پلاستیکی» برگزار شد، افزود: زباله طلای کثیف است که باید با تفکیک از مبدا آن، از ضربه زدن این طلای کثیف به محیط زیست و زندگی خود جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه 21 دستگاه دولتی درگیر مدیریت پسماند هستند، اظهار داشت: سازمان محیط زیست تنها مسئولیت هماهنگی(دبیرخانه) دراین بخش را برعهده دارد و موفقیت در این زمینه مستلزم همراهی و همکاری مردم و دستگاه های اجرایی مسئول است.
کلانتری گفت: آلودگی هوا، پسماندها و آب های آلوده سطحی سه چالش عمده زیست محیطی کلانشهر تهران هستند که باید با عزمی ملی برای مقابله با این چالش ها تلاش کنیم.
وی افزود: برنامه امروز در پاکسازی پارک سرخه حضار یک حرکت مردمی و نمادین برای حفاظت از محیط زیست و رفع آلودگی از فضاهای عمومی و خاک برای استفاده بهینه از این موهبت الهی است.
کلانتری با اشاره به اینکه دوم اردیبهشت مصادف با روز جهانی زمین است، افزود: جامعه مصرف کننده و دور ریز جامعه مطلوبی نیست و از این منظر هیچ چیز دور ریختنی نیست حتی اگر بخواهیم مصرف کننده باشیم حق نداریم زباله و پسماند خود را در طبیعت رها کنیم.
به گفته وی، شعار امسال گرامیداشت هفته زمین پاک «سال بدون پلاستیک و نه به کیسه های پلاستیکی» است، چرا که یکی از عوامل عمده آلوده کننده محیط زیست، پلاستیک است.
به گزارش ایرنا، جمعی از علاقمندان به حفظ محیط زیست امروز - جمعه - با حضور در ارتفاعات پارک ملی سرخه حصار و در حرکتی فرهنگی، زباله های رها شده دراین منطقه را جمع آوری کردند.
22 آوریل - دوم اردیبهشت - روز زمین پاک نامگذاری شده است.
تهرام 6139**1625

نظر شما