شناسهٔ خبر: 25098003 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس:

توسعه زیرساخت های ریلی موجب رونق اقلید می شود

شیراز- ایرنا - استاندار فارس گفت: توسعه زیرساخت های جاده ای و ریلی در شهرستان اقلید، راهکار اصلی دستیابی به رونق اقتصادی و اشتغال زایی در این شهرستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل تبادار در جلسه شامگاه پنجشنبه شورای اداری شهرستان اقلید افزود: وضعیت امروز اقلید وضعیت مناسبی نیست و لازم است زیرساخت ها در این شهرستان تقویت شود و می بایست با تلاش مضاعف فضا را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کنیم و انتظار داریم تسهیلات بیشتری را در این منطقه شاهد باشیم.
استاندار فارس با بیان موقعیت جغرافیایی ممتاز اقلید و بهره برداری از راه آهن اقلید به یاسوج، ثمرات آن را نه تنها برای شهرستان که برای کل استان مفید دانست و افزود: با ساخت بزرگراه طریق الرضا (ع) که غرب را به شرق کشور متصل می کند و همچنین آزادراه شیراز به اصفهان، توسعه در این شهرستان با سرعت دوچندانی گسترش خواهد یافت.
تبادار با بیان اینکه امروزه پس از امنیت هیچ ضرورتی مهم‌تر از رونق اقتصادی و معاش نیست افزود: ایجاد اشتغال و افزایش درآمد، گسترش رفاه را به همراه دارد و نبود آن موجب افزایش مخاطرات اجتماعی و درنهایت ناامنی می‌شود و لازم است جهت ایجاد شغل شرایط را برای سرمایه گذاران مهیا کنیم.
وی ادامه داد :بیکاری در اقلید 12.69 درصد است که در مقایسه با بیکاری در استان که 11.84 درصد،رقم بزرگتری است.
استاندار فارس ادامه داد:هیچ شهر و منطقه‌ای رونق و شکوفایی پیدا نمی‌کند مگر اینکه مردم آن دیار روحیه مطالبه گری داشته باشند و از مسئولان مطالبه کنند چرا که این امر مسئولان را وادار می‌کند که به دنبال راهکار باشند.
وی به ظرفیت های کشاورزی در این شهرستان که با بروز خشکسالی دچار مشکلات شده است اشاره کرد و افزود: باید مدیریت مصرف بهینه آب را در برنامه قرار دهیم، چراکه در شهرستانی مانند اقلید که اقتصاد آن بر پایه کشاورزی ست، نمی‌توان کشاورزی را تعطیل کرد و استفاده از شیوه های نوین تولید محصولات کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب همانند توسعه کشت های گلخانه ای می بایست در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد و گسترش یابد.
تبادار با اشاره به شرایط اقلیمی مناسب در این منطقه، نگاه ویژه به حوزه گردشگری در این شهرستان را مهم دانست و پیشرفت آن را در گرو توسعه زیرساخت های این شهرستان عنوان کرد.
همچنین در این جلسه به مشکلات مجتمع گوشت اقلید، وضعیت مطالبات کارخانه قند از دولت، کارخانه لوله استیل سانیچ، سنگبری بل کوه و چند مجتمع صنعتی دیگر پرداخته شد .
استاندار فارس در بازدید از شهرک صنعتی شهر سده در جمع خبرنگاران گفت : مهمترین موضوع در سفرهای شهرستانی، دیدار با مردم و در جریان قرار گرفتن مشکلات آنان از نزدیک و تلاش برای رفع آن است.
وی ادامه داد :یکی از طرح هایی که از آن بازدید شد آزاد راه اصفهان - شیراز بود که بخشی از آن از شهرستان اقلیدعبور می کند که در توسعه این شهرستان در آینده موثر خواهد بود و امیدواریم که امسال به بهره‌برداری برسد.
تبادار افزود: راه آهن اقلید به یزد، نیز از زیرساخت های مهم توسعه در این شهرستان است که در توسعه تمام استان نقش دارد و دراواخر سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار فارس ادامه داد: بازدید و کلنگ زنی از چند طرح گردشگری باعث خوشحالی است که حوزه گردشگری در کنار صنعت و کشاورزی در این شهرستان مورد توجه قرار می گیرد و توسعه زیرساخت ها به گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.
تبادار افزود: بازدید از شهرک صنعتی محبت گستر که از معدود شهرک های صنعتی است که کاملا توسط بخش خصوصی ایجاد شده و در حال گسترش است ، امیدوار کننده است و دولت از چنین سرمایه گذارانی حمایت خواهد کرد.
استاندار فارس بیان کرد: در جلسه شورای اداری شهرستان به بررسی مشکلات صنعتی کشاورزی پرداخته و مصوباتی برای حل مشکلات تهیه و تدوین شد که برای پیگیری بهتر کارگروه‌هایی را ایجاد خواهیم کرد و امیدواریم سال 97، برای مردم خوب شهرستان سال پربرکت در همه زمینه ها باشد.
به گزارش ایرنا ،از دیگر برنامه های سفر استاندار فارس به اقلید کلنگ زنی بخش اورژانس بیمارستان سید الشهدا (ع)، طرح توسعه خیابان ساحلی ،آغاز طرح مجتمع گلخانه 90 هکتاری و بازدید از مجتمع گردشگری کیان بود.
شهرستان اقلید در شمال شیراز قرار دارد.
1876

نظر شما