شناسهٔ خبر: 25097993 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی خبر داد

آغاز مرحله استانی هفتمین دوره مناظرات دانشجویی از 8 اردیبهشت

نمایندگی خراسان رضوی

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از برگزاری مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان "نشان خواجه نصیرالدین طوسی" از 8 اردیبهشت ماه در مشهد خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام اینکه دانشجویان فرصت دارند تا 31 فروردین ماه جاری در مرحله استانی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: این مسابقات از هشتم اردیبهشت ماه امسال در دانشکده‌ مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: داوطلبان می‌توانند در قالب تیم‌های چهار نفره‌ دانشجویی از دانشگاه‌های خراسان رضوی در هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران شرکت کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه که شرکت‌کنندگان از کدام دانشگاه باشند، وجود ندارد.  

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی افزود: هر گروه شرکت‌کننده متشکل از چهار نفر است که دو نفر از آنان در ساختار مسابقات مناظره به عنوان مناظره‌کننده و دو نفر نیز به عنوان محقق حضور پیدا می‌کنند. لذا بهتر است افرادی  که به عنوان محقق حضور دارند، توانایی مطالعه، تحقیق و پژوهش را داشته باشند و دو عضو دیگر مناظره کننده فن‌سخنوری و گفت‌وگویشان بهتر باشد.

یوسفی با بیان اینکه گزاره‌هایی که قرار است موضوعات مسابقات مناظره باشد، روی سایت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی قرار گرفته است، تاکید کرد: تمام تیم‌هایی که به صورت چهار نفره در این مسابقات ثبت‌نام می‌کنند، موضع خود را نسبت به آن گزاره در مقام موافق یا مخالف اعلام می‌کنند و جدول زمانبندی مسابقات متناسب با تیم‌های مخالف و موافق تنظیم می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان برای موضوعات مناظره‌ها باید تحقیق و پژوهش کنند تا بتوانند مطلب خود را در یک زمان‌بندی و ساختار مشخص و منظم ارائه کنند. مسابقات مناظرات دانشجویی در یک چارچوب کاملاً دانشگاهی توسط سه نفر از اساتید دانشگاه داوری می‌شود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: مسابقات مناظره در راستای گسترش فرهنگ گفت‌وگو و آزاداندیشی که در پی سخنان رهبری شکل گرفته و تاکنون در این حوزه موفق عمل کرده است، برگزار می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: مسابقات مناظره دانشجویی، فرصت مطلوبی را برای شکل‌گیری فرهنگ پژوهش، تحقیق، گفت‌وگو، ارائه‌ مطلب، احترام به رای دیگران و رای داوران فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تیم‌های شرکت‌کننده از استان خراسان همواره در مسابقات مناظره دانشجویی افتخارات خوبی کسب کرده‌اند، اظهار کرد: در پنجمین دوره‌ این مسابقات دو تیم خراسانی موفق به کسب رتبه‌ اول و سوم کشوری شدند که عملکرد خوبی بوده است. 

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: پس از مرحله‌ استانی مسابقات مناظره دانشجویی مرحله‌ منطقه‌ای و بعد از آن کشوری است. مسابقات منطقه‌ای شرق کشور شامل استان‌های گلستان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان می‌شود.

یوسفی یادآور شد: زمان برگزاری مرحله‌ منطقه‌ای این مسابقات معمولاً مهر یا آبان ماه است که طی دوسال گذشته ما میزبان منطقه‌ شرق کشور بودیم و سال گذشته استان هرمزگان. مرحله‌ کشوری نیز معمولاً در آبان یا آذر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما