شناسهٔ خبر: 25097951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران خبر داد:

پاکسازی در پارک ملی سرخه حصار با شعار «نه به کیسه‌های پلاستیکی»

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران از پاکسازی بخش‌هایی از پارک ملی سرخه حصار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امین افتخار با اعلام این موضوع گفت: موضوع رهاسازی زباله در طبیعت همچنان یکی از مسائل و مشکلات محیط زیستی است که آثار و پیامدهای نامطلوبی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اشیاء و زباله هایی که ما در طبیعت رها می‌کنیم سال های سال باقی مانده و از بین نمی‌رود، اظهار داشت: ریختن زباله در طبیعت و محیط‌‌های شهری علاوه بر آلودگی محیط زیست، منظر و همچنین تهدید برای زندگی جانداران زمینه‌کار مضاعف عده‌‌‌ای برای برداشتن و پاکیزه کردن محیط اطراف را فراهم می‌‌‌آورد و حق برخورداری دیگران از محیط پاکیزه را سلب می‌‌کند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بسیاری از زباله‌‌‌هایی که از نظر ما فاقد ارزش و استفاده است، در طبیعت رها شده یا دور ریخته می‌شود دارای ارزش اقتصادی است، اظهار داشت: اگر بتوانیم تفکیک مناسبی از زباله و پسماندهای خود داشته باشیم بخش اعظمی از این زباله‌‌‌ها قابلیت استفاده مجدد در چرخه تولید را دارد و برخی از آنها می‌توانند به کمپوست تبدیل شوند.

افتخار یکی از راهکارهای کاهش تولید زباله را توجه به تغییر در سبک زندگی دانست و تصریح کرد: ما باید بتوانیم از خودمان شروع کنیم، یعنی باید با تامل و اندیشه در روش و سبک زندگی خود بتوانیم فرهنگ زیست محیطی را نهادینه کنیم و برای محیط زیست و طبیعت کمتر هزینه درست کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر ساله برنامه‌های اجرایی نمادین و فرهنگی بسیاری در خصوص موضوع زباله و رهاسازی آن در طبیعت در سطح کشور اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع که برای روز جهانی زمین پاک امسال شعاری با عنوان «پایان آلودگی پلاستیک» انتخاب شده و به طبع آن شعار ملی «نه به کیسه‌های پلاستیکی» در دستورکار قرار گرفته بیانگر اهمیت و دغدغه میزان آثار و پیامدهای مخرب آن برای محیط زیست است.

برچسب‌ها:

نظر شما