شناسهٔ خبر: 25097613 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرج| آیت‌الله حسینی‌همدانی: استکبار تلاش می‌کند چهره سپاه را نزد مردم تضعیف کند

R41451/P41362/S6,50/CT11

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه این روزها عده‌ای به سپاه هجمه می‌کنند، گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا تلاش می‌کند چهره سپاه را نزد مردم تضعیف کرده و زیرسئوال ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته کرج با بیان اینکه اهل تقوا کار خود را با دقت، منسجم و طبق دستور شرع انجام می‌دهند، اظهار داشت: کار و کسب رزق و روزی حلال آثار فردی و اجتماعی فراوانی دارد. انسان بعد از کار براساس تاکیدات و روایات باید به استراحت و تفریح بپردازد.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه از رزق و روزی حلال که انسان کسب می‌کند استفاده کند، بیان کرد: در کار نباید انسان اهل افراط و تفریط باشد و انسان باید قسمتی از زمان به کاری که زندگی او را تامین می‌کند بپردازد و بیکار نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز  با بیان اینکه نباید در امر معاش تنبل بود، گفت: تنبلی و کسالت به دنیا و آخرت انسان ضربه می‌زند.

وی در خطبه دوم نماز با تبریک حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد پر از خیر و برکت این ماه، اظهار داشت: ماه شعبان ماه رسول خدا(ص) و فرصت روزه و استغفار و شب زنده‌داری است. این اوقات شریف برای تقرب به خداوند باشد و به بطالت نگذرد.

امام جمعه کرج با تبریک ولادت حضرت امام حسین(ع) و تبریک روز پاسدار اظهار داشت: امام حسین(ع) بهترین الگوی ارزش‌های اسلامی برای پاسداران انقلاب اسلامی هستند چون تا پای جان در راه دفاع از اسلام ایستادند و جان خود را تقدیم کردند.

وی افزود: این مبارزه با این هجمه نیازمند نیروی مومن تکلیف‌گرا و ایثار در راه هدف‌های بلند بود و هیچ الگویی غیر از امام حسین (ع) نمی‌توانست در مقابل جبهه استکباری مقابله کند و اصل انقلاب با تاسی به این الگو پیروز شده و بقای آن نیز نیازمند این الگو بود.

وی ادامه داد: الگوی پاسداران انقلاب  با این نامگذاری مشخص شده و پاسداران انقلاب اسلامی با این نامگذاری هدف و مسیر خود را روشن کرده‌اند و تا پای جان در راه حفظ نظام و انقلاب اسلامی ایستاده و جان خود را برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های مختلف با توجه به نیاز کشور ورود کرده و اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند، گفت: سپاه پاسداران به‌عنوان نیروی راهبردی در دفاع مقدس و در اقتضای شرایط به‌صورت قانونمند در عرصه‌های مختلف ورود کرده و اقدامات موثری را انجام داده است.

امام جمعه کرج افزود: در این سال‌ها سپاه در مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب و مقابله با فتنه‌های داخلی و مسائل اقتصادی و خودکفایی نظامی و مسائل فرهنگی و موانع و محدودیت‌ها ورود کرده و حالا مخالفین و دشمنان این مجموعه دشمنان انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه این روزها عده‌ای به سپاه هجمه می‌کنند، بیان کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی  و اروپایی‌های استعمارگر و رژیم  فاسد و مرتجع وابسته عربی با صرف هزینه‌های گزاف با استفاده از ابزارهای مختلف که در اختیار دارند تلاش می‌کنند چهره سپاه را نزد مردم تضعیف و زیر سوال ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: سیاست‌ها و عملکردهای سپاه به‌گونه‌ای بوده که سپاه ضمن حفاظت از کیان نظام اسلامی سیاست‌های استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه از بین برد و جبهه مقاومت و بیداری اسلامی را مدیریت کرده و قدرت برتر منطقه باشد و لذا چاره‌ای جز تخریب و تضعیف این مجموعه برای خودشان نمی‌بینند.

آیت‌الله حسینی همدانی تاکید کرد: مردم ما در راه دفاع از اسلام و انقلاب و مبارزه با مستکبرین عالم آمریکای جنایت پیشه و انگلیس پلید و صهیونیست خبیث کودک‌کش همه لباس پاسداری به تن کرده و آماده اشاره فرمانده خود هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تبریک ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز گفت:  حضرت عباس (ع)  از جهات مختلف بزرگترین جانباز تاریخ بشریت است و دستان حیدری او قلم شد تا مردم بفهمند که راه و رسم عاشقی و جانبازی در مسیر ولایت چیست.

وی افزود: جانبازان و ایثارگران که در بین ما زندگی می‌کنند پشتوانه نظام اسلامی هستند و آن‌ها هر روز با دست و پای قطع شده و چشم بصیر خود با زبان رسا تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی در مقابل ظلم و علمداری انقلاب و تنها نبودن ولایت را می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه جانبازان و خانواده‌های آنها هنوز هم در حال جهاد هستند،گفت: وظیفه ما در این مورد سنگین است و باید دستاوردهای آنها را گرامی بداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه دیدن این افراد برای مسئولان واجب است، گفت: مسئولان باید دائما به دیدن خانواده شهدا و جانبازان بروند.

امام جمعه کرج  با اشاره به ولادت حضرت امام سجاد(ع) بیان کرد: تمام ذرات وجودی ایشان ملکوتی بود و دعا و نیایش به وجود او تجلی پیدا کرد و متاسفانه انس ما با کتاب ایشان کم است و دریایی از معرفت و نور در این کتاب موج می‌زند و زینت عبادت پیشگان امام سجاد(ع) است.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) مفسر حماسه حسینی است، عنوان کرد: اسوه عاشقان امام سجاد (ع) است و سید المتقین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اینگونه نبوده که امام فقط به دنبال دعا و ذکر باشد، تاکید کرد: این موضوع کاملا غلط است و با امور جامعه و سیاست کار داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به حادثه طبس گفت:  آمریکا به اسم آزادی دیپلمات‌ها نقشه آزادی به نام پنجه عقاب کشیدند تا دیپلماتهای خود را آزاد کنند و حمله نظامی آمریکا دو هفته بعد از اینکه دولت آمریکا رابطه خود را به صورت یک طرفه قطع کرد اتفاق افتاد و تاریخ فرمان کارتر 4 اردیبهشت بود که فرمان حمله داد و در  5 اردیبهشت عده‌ای از نظامیان و تجهیزات  آنها منهدم شده و بقیه فرار کردند و شکست آمریکا در این منطقه ثبت شد.

وی با بیان اینکه این حادثه سبب دشمنی بیشتر با انقلاب شد،گفت: تحمیل جنگ و تهدید به حمله نظامی با بمب اتمی و ایجاد جنگ‌های نیابتی و فتنه انگیزی‌های داخلی و اقدامات متعدد علیه امنیت داخلی ما انجام داد و حتی تروریست‌ها را تجهیز کرد و تا امروز این اقدامات ادامه دارد و بعد از این هم این توطئه‌ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: آمریکا دائما در این چهل سال در همه دولت‌ها گفته که گزینه نظامی روی میز دارد اما هیچ گاه از گذشته خود درس نگرفته و امروز هم سکاندارش مانند گذشته که قصد از بین بردن امت اسلامی را داشتند او نیز این قصد را دارد و این فرد هم قصد نابودی اسلام به دست مسلمانان را دارد و برخی که متاسفانه خود را مسلمان می‌دانند پل پیروزی او شده‌اند و مخارج مسلمان‌کشی او را از منابع مسلمانان تامین می‌کنند.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه آمریکا و اذنابش تا کنون در رسیدن به اهداف خود شکست خورده‌اند گفت: آمریکایی‌ها گریه تکاورانشان را در خلیج فارس از یاد برده‌اند و آنچه امروز به آنها می‌گوییم اینست که از گذشته‌ای که در برخورد با ایران داشته‌ای درس بگیر و بدان اگر اشتباه کنی و حرکت نابخردانه داشته باشی حرکت پاسداران انقلاب اسلامی کوبنده و خوارکننده است.

امام جمعه کرج با اشاره به دیدار رهبری معظم انقلاب با کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات اظهار داشت: ایشان برای بار چندم یکی از راههای مقابله با تهاجمات جبهه  دشمن را جدی گرفتن موضوع نفوذ دانستند و افزودند که فردی که در نظام جمهوری اسلامی امانت‌دار مردم و کشور باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچکترین تردید در مورد صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاه‌ها نیز موظف بر اساس نظر وزارت اطلاعات هستند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه متاسفانه به  این مطلب  در بخش‌هایی بی‌توجهی می شود، عنوان کرد: کسی که صلاحیت وی تایید نشده در برخی از قسمت‌های مدیریتی کشور به کار گرفته می‌شود و افراد فتنه‌گر و رد صلاحیت اخلاقی پست می‌گیرند و مسئولیت داشتن در جایی که دستگاه امنیتی کشور صلاحیت وی را تایید نکرده خطای استراتژیک و راهبردی است.

وی با بیان اینکه تأکید ایشان مبارزه با فساد بوده و هست، گفت: تاکید ایشان این بود که موضوع مبارزه با فساد جدی گرفته شود و با شریان‌های اصلی آن مقابله شود و فساد موجب شکسته شدن روحیه افراد و جامعه می‌شود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه فساد و نفوذ مسئله مهمی است که باید دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی با آن مقابله کنند، گفت: باید با عوامل و ایادی آنها مبارزه شود و متاسفانه برخی دستگاه‌ها در این مورد تمکین نمی‌کنند و افرادی که صلاحیت لازم را ندارند در این استان هم به کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی افراد رد صلاحیت شده در کرج مسئولیت دارند، تاکید کرد: این موضوع گرفتاری‌هایی برای شهر درست کرده و قسمتی از این مشکلات موجود در شهر و جامعه که مردم از آن متضرر شده‌اند به علت گوش ندادن به نظر دستگاه امنیتی بوده و با مسامحه و مصلحت اندیشی جامعه را متضرر کرده‌اند که باید نزد خدای تعالی  پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ز

نظر شما