شناسهٔ خبر: 25097490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت‌الله جزایری: قطع استفاده از کالاهای خارجی واجب شرعی است

نمایندگی خوزستان

امام جمعه اهواز گفت: قطع استفاده از کالاهای خارجی و استفاده از کالاهای داخلی یک واجب شرعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (31 فروردین) اهواز با اشاره به ولادت امام حسین (ع) در سوم ماه شعبان، اظهار کرد:  یکی از ویژگی های ایشان این است که پنجمین کسی است که آیات سوره هل اتی درباره او نازل شده است.

وی با بیان روایاتی از امام سوم شیعیان، افزود: از دیگر ویژگی‌های او که درباره ایشان و برادرش امام حسن (ع) مشهور است این است که به اتفاق، علوم را از پیامبر می‌آموختند و برای حضرت زهرا (س) بازگو می‌کردند. ما باید نکات اخلاقی را از ایشان بیاموزیم.

امام جمعه اهواز ادامه داد: ایشان در روز عاشورا چند بار خطبه خواند و در آنها به دنبال راهنمایی مردم گمراه بود. در یکی از خطبه‌ها نوشته‌اند که ایشان کوشید این جماعت از ضلالت هدایت شوند، گاهی افرادی هدایت می‌شدند که اینها افراد خاصی بودند.

وی تصریح کرد: در حمله آمریکا در سال 59 استکبار نظامی با آن قدرت به ایران حمله کرد. امام(ره) فرمود این خدا بود که شن ها را فرستاد. طوفان شن در صحرای طبس کاری کرد که هواپیماها به هم خوردند و لاشه‌های آن‌ها به زمین افتاد. این یک پیروزی الهی بزرگی در روز 5 اردیبهشت بود.

امام جمعه اهواز با اشاره به لزوم صیانت از ارز ملی گفت: باید قدرت ارز ملی را حفظ کنیم. صیانت از آن یک تکلیف شرعی بر همه است و مسوولان هم موظف‌اند. بانک مرزی وظیفه مستقیم دارد. دستگاه‌های امنیت و اطلاعاتی و قوه قضاییه موظف‌اند.

موسوی جزایری عنوان کرد: درآمد ارزی ما بسیار خوب و حدود 100 میلیارد دلار است، اما هزینه ما حدود 60 میلیارد است که به صورت دلار، یورو و... است. کارشناسان می‌گویند حدود 30 میلیارد این هزینه به صورت دلار است.

وی با بیان این‌که امام(ره) ملت را اطلاعات 36 میلیونی خوانده بود، تصریح کرد: شیاطین درخصوص دلار احتکار می‌کنند. از راه‌هایی که دشمنان ما را زمین بزند، جنگ اقتصادی است. بنابراین خود ملت باید به میدان بیاید و اطلاعات 80 میلیونی باشد. تک تک افراد مسوول‌اند که هر اطلاعاتی کسب کردند به مسوولان بگویند و جلوی این جنایت را بگیرند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: همه دستگاه‌های امنیتی در این زمینه موظف‌اند و اگر دیر بجنبیم ضربه‌ بسیار سختی خواهیم خورد. این جریانی است که ملایم برخورد کردن با آن خطرات بسیاری دارد. از سیاست‌هایی که می‌تواند موثر باشد این است که دلار را از معاملات خارج کنیم و معاملات با کشور‌ها را بر اساس ارز دوطرف انجام دهیم.

موسوی جزایری در خصوص قطع استفاده از کالاهای خارجی و استفاده از کالاهای داخلی، گفت: این کار نیز یک واجب شرعی است. با خرید کالای خارجی انسان با دست خود اختیارش را به دست دشمن می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما