شناسهٔ خبر: 25097461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت‌الله اعرافی: نباید با سخنان خود به به جبهه مستحکم اسلامی ضربه بزنیم

نمایندگی قم

امام جمعه قم گفت:نباید با سخنان خود اولویت‌ها را زیر و رو کرده و یا به جبهه مستحکم اسلامی ضربه بزنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس در خصوص اهمیت تشکیل خانواده در جامعه عنوان کرد:برخی از باورهای غلط در مورد تشکیل خانواده، سن ازدواج را بالا برده است در حالی که همه باید در جهت ازدواج به‌هنگام جوانان تلاش کنند.

امام جمعه موقت قم افزود: ازدواج دیرهنگام موجب افزایش مفاسد اجتماعی می شود به طور کلی سبک ازدواج دیرهنگام یک سبک زندگی غیراسلامی است و با آئین اسلام سنخیتی ندارد.

وی تصریح کرد: هم‌چنین مهریه های سنگین در ازدواج نیز از باورهای غلطی است که مورد نکوهش پیامبر اسلام(ص) قرار گرفته است.

اعرافی بیان کرد: لازم است مسئولان و دولت و مجلس در برنامه های خود در جهت رفع مشکلات ازدواج، زمینه را برای افزایش جمعیت فراهم سازند.

وی با گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امروز سالروز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار است همه ملت ایران، پاسدار آرمان‌های انقلاب و اسلام هستند، این خیال که ایران را تکه تکه کرده و نیروهای ما را مورد تحریم قرار داده و ملت را از هم جدا می کنند واهی و خام است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره در پرتو رهبری در کنار هم حضوری منسجم دارند و مسیر انقلاب را می‌پیمایند و هرگز ناامید نمی‌شوند.

وی با تاکید بر ضرورت بصیرت در مواجهه با دشمنان و مستکبران عنوان کرد: نباید با سخنان خود و اقدامات ناآگاهانه اولویت‌ها را زیر و رو کرده و یا به جبهه مستحکم اسلامی ضربه بزنیم.

اعرافی گفت:امروز وظیفه سنگینی بر عهده ما قرار دارد و باید بدانیم در چه میدانی هستیم تا مبادا به پیکره انقلاب و جبهه مقاومت ضربه‌ای وارد کنیم.

وی ادامه داد: امروز یک جبهه‌‌گیری شدیدتر و کم‌ سابقه‌ای در برابر انقلاب اسلامی شکل گرفته است و استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای در کنار هم قرار دارند و طرح‌هایی را علیه حوزه‌های فرهنگ و اقتصاد کشورمان دنبال می‌کنند.
امام جمعه موقت قم بیان کرد: در چنین شرایطی باید در نقدها و انتقادات خود، خدا و اسلام و انقلاب را در نظر بگیرم و با بی‌توجهی به جبهه دشمن یاری نرسانیم.

وی اظهار داشت: هم‌چنین امروز رهبر ما در معرض دشمنی های همه دشمنان اسلام و انقلاب قرار دارند و باید در این شرایط یاری‌دهنده رهبری باشیم.

اعرافی تصریح کرد: به واسطه ترس از این جبهه مقاومت در منطقه پایه‌های اسرائیل متزلزل شده و در حال توطئه‌چینی علیه ما هستند.

وی در مورد اهمیت توجه به حمایت کالای ایرانی خاطرنشان کرد:با توجه به این‌که مردم در حال خروج از نرم افزارهای خارجی هستند لازم است با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در جهت ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی و تحقق فناوری های بومی و تعالی کشور گام برداریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما