شناسهٔ خبر: 25097458 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| آیت‌الله دری نجف‌آبادی: امروز کشور نیازمند مدیریتی اصولی است

R41371/P41362/S6,73/CT11

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امروز کشور نیازمند مدیریتی اصولی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در افتتاحیه دفتر "آیت‌الله محسن اراکی" نماینده مردم استان مرکزی در خبرگان رهبری در اراک اظهار داشت: امسال دو بهار طبیعت و بهار ماه‌های بزرگ رجب، شعبان و رمضان برای مردم وجود دارد که امیدواریم از فضایل این دو بهار بهره‌مند شویم، نزول برکات آسمانی هم به استجابت دعا کمک می‌کند و در چند مورد است که دعا مستجاب شده ویکی از این موارد در هنگام نزول برکات آسمانی است.

وی افزود: در فروردین بارش نسبتا خوبی بود و اگر مدیریت خوبی انجام می‌دادیم می‌توانستیم بهره خوبی ببریم اما متاسفانه این بارش‌ها به سیلاب تبدیل شده و به کویر روانه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم که خداوند برکات خود را بر جبهه موحدان و قلعه محکم عرصه مقاومت تا حزب الله لبنان و غیره جاری و نازل کند و دشمنان ما خار شوند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: امروز به مناسبت روز میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار نام‌گرفته که بزرگ‌ترین پاسدار اسلام و اهل‌بیت (ع)، امام حسین(ع) است و ما هم سربازان امام زمان (عج) هستیم و به برکت خون شهدا و رهبری صدها مسئولیت داریم و امروز دامنه مسئولیت ما گسترده است.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری، هیات اندیشه ورز مجلس خبرگان، مجمع جهانی اهل بیت(ع) از جمله عرصه‌هایی است که می تواند زمینه کارهای مشترک ما و نمایندگان مجلس خبرگان استان مرکزی باشد، امروز دامنه مسئولیت ما در این زمینه‌ها بسیار گسترده و تکلیف ما سنگین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: امروز دامنه مسئولیت بسیار گسترده بوده و با گذشته فرق دارد زیرا دیروز دشمن به این اندازه بیدار نشده بود و فضای مجازی وجود نداشت، امروز توطئه‌های دشمن علیه اسلام و نظام اسلامی، هجمه‌های فرهنگی و فضای مجازی، جنایت علیه مسلمانان و مظلومان، ما را در یک عرصه نابرابر و ناعادلانه قرار داده که به همین سبب باید با تمام توان برای حفظ آرمان‌های مقدس اسلام و شهدا و امام عصر(عج) همراه و همدل و با اتحاد و انسجام گام برداریم تا شجره قوی انقلاب اسلامی روز به روز ریشه‌دار تر و پر برکت‌تر بتواند بسترساز ظهور منجی واقعی حضرت مهدی(عج) باشد.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در زمینه آسیب‌ها و آفت‌های اجتماعی، خانواده و نرخ زادوولد و باروری با چالش‌های جدی مواجه است که نیاز است تدابیر ویژه و جدی در این زمینه اندیشیده شود این در حالی است که متأسفانه دراستان مرکزی نرخ زادوولد، 9 دهم و نرخ باروری یک‌سوم از نرم کشوری پایین‌تر و به میزان 1.6 .

وی اضافه کرد: در برخی مناطق کشور نرخ رشد جمعیت 3.4 درصد است این در حالی است که در استان مرکزی این میزان 9 دهم است که نیاز است در این راستا راهکارهایی مؤثر ارائه شود، در حال تبدیل شدن به یک استان پیر هستیم، کار فرهنگی جدی برای تحکیم بنیان خانواده ضروری است و ارگان های فرهنگی نباید در این رابطه غفلت داشته باشند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: در حوزه اشتغالزایی، رفع بیکاری، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حاشیه نشینی، حوزه‌های علمیه، تشکیل دانشگاه اسلامی انسانی و سایر عرصه‌های اجتماعی، نیازمند اقدام جدی هستیم و اقدامات زیادی وجود دارد که باید آنها را انجام دهیم.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: امروز همت عالی می‌طلبد و باید از جبهه توحید، خون شهدا، آرمان‌های انقلاب و اسلام محافظت کنیم و در مقابل هجمه‌ها و عواملی که ما را دچار غفلت و توقف می کند، بایستیم.

وی ادامه داد: امروز مدیریت اصولی در همه عرصه‌ها در کشور لازم است تا بتوانیم از منابع موجود به بهترین نحو بهره ببریم، در حوزه مواهب طبیعی و بارش‌ها، در حوزه اقتصادی و ارز، در حوزه واحدهای صنعتی و خصوصی‌سازی و سایر بخش‌ها، نیازمند مدیریت صحیح هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: امیدواریم این دفتر برای حفظ آرمان‌های امام و صیانت از وحدت ملی و مقاومت جبهه توحید موفق عمل کند و ما باید قدرشناس نعمت‌های ذات احدیت در همه عرصه‌ها باشیم.

انتهای پیام/ ز

نظر شما