شناسهٔ خبر: 25097331 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیرجند| افزایش قابل توجه و دو برابری بودجه خراسان جنوبی رقم خورده است

R41348/P1357/S6,56/CT11

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نمایندگان استان افزایش قابل توجه و دو برابری برای بودجه استان رقم خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر عبادی ظهر امروز در سخنرانی پیش از نمازجمعه اهل سنت شهرستان بیرجند در مسجد النبی(ص ) با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط نمایندگان استان به ویژه حوزه‌های انتخابی بیرجند، خوسف و درمیان اظهار داشت: حق مردم است که فعالیت‌های صورت گرفته توسط نمایندگان خود را بدانند و آگاه باشند که چه اقداماتی در راستای شکوفایی شهر و روستایشان صورت گرفته است.

وی با اشاره به بحث بودجه کشور در مجلس شورای اسلامی و بودجه سالانه استان ها، افزود: در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نمایندگان استان افزایش قابل توجه و دو برابری برای بودجه استان رقم خورده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بودجه امسال نیز هر چند که مانند سال گذشته نبوده و از شرایط متفاوتی برخورد بوده است اما شاهد افزایش 75 میلیارد تومانی بودجه استان هستیم.

عبادی با اشاره به مبحث گازرسانی به استان، بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته در حالی که بعضی از مراکز شهرستان ها استان فاقد گاز هستند اما شهرستان بیرجند، خوسف و به وِیژه درمیان و بسیاری از روستا از این نهضت گازرسانی برخوردار شده اند.

وی افزود: با همکاری صورت گرفته با بنیاد برکت نیز تاکنون تعداد زیادی مدرسه به ویژه در شهرستان درمیان در قالب چندین طرح احداث و بهره برداری رسیده است و همچنین نیز ساخت 2 مدرسه دیگر توسط این بنیاد در این شهرستان مصوب و در دستور کار می باشد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت و نوع دسترسی به امکانات در اقصی نقاط شهرها باید یکسان باشد، تصریح کرد: در شمال شهر بیرجند با توجه به اینکه درگذشته پیش بینی هیچگونه مرکزدرمانی نشده است که با پیگیری ها صورت گرفته مقرر گردید یک مرکز درمانی در شمال شهر بیرجند احداث شود.

عبادی همچنن در راستای ارتقاء هر چه بیشتر سلامت مردم در شهرها و روستاها اظهار داشت: بیمارستان حضرت ابوالفضل( میلاد 3) در شهر بیرجند با سرعت و امکانات بالایی ساخته شده است و به مردم و هم استانی‌ها گرامی خدمات عرضه می‌دارد.

وی افزود: بیمارستان رازی نیز دیگر بیمارستان تازه احداث استان است که به عنوان مجهزترین مراکز درمانی ساخته شده در استان و حتی در سطح کشور می توان از آن نام برد که از پیشرفته‌ترین صنایع هایتک در آن استفاده شده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان خوسف نیز تنها شهرستان در استان بود که فاقد بیمارستان است و در بودجه سال 97 نیز با پیگیری ها صورت گرفته توانسته‌ایم ردیف بودجه‌ای بگیرید و نزدیک 7 میلیارد تومان امسال ردیف بودجه به این مکان اختصاص می‌یابد.

 عبادی با اشاره به مبحث قانون‌گذاری، بیان کرد: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانون‌گذاری است که در این راستا نیز کارهای متعددی صورت گرفته که یکی از آنها برنامه ششم توسعه  بوده که به تصویب رسیده است.

 نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: فراکسیون فرش و صنایع دستی با پیگیری‌ها صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی تشکیل تا کمک حال صنایع دستی و فعالان این عرصه و بازاریابی و فروش آنها باشد.

وی تصریح کرد: از سایر فعالیت‌های صورت گرفته در مجلس می‌توان به تشکیل فراکسیون معلولان در دفاع از معلولان نام برد و همچنین  لایحه حمایت از حقوق معلولان به تصویب  رسیده و مزایای  زیادی برای خود معلولان و امکانات و تسهیلات در بحث بودجه‌ای امسال برای تسهیل کار معلولان صورت پذیرفته است که بسیار کار مطلوبی است.

عبادی با اشاره به حوزه صنعت استان و افزایش رونق صنایع استان عنوان کرد: سیمان باقران که در گذشته به عنوان یک پروژه متوقف شده و تعطیل شده از آن یاد می شده است با پیگیری ها صورت گرفته و اخذ وام 80 میلیارد تومانی و تخصیص 600 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی راه اندازی در حال فعالیت است و نزدیک به 20هزار سهام دار دارد و به  چشمه جوشان اشتغال در شهرستان درمیان تبدیل شده است.

وی با اشاره به موضع خشکسالی و کمبود آب به ویژه در استان، افزود:خشکسالی ها چندین ساله اخیر سبب تغییر اقلیم و کمبود آب های زیر زمینی گردیده است که نتیجه آن گرمتر شدن هوای منطقه و به ویژه استان و نیز تبخیر فراوان آب را به دنبال دارد که نیاز به اقدام اثر بخش است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اندک باران‌های صورت گرفته در استان  و تبدیل شدن آن به روان آب‌ها باید از این روان آب‌ها به درستی استفاده شود و با آبخیزداری و جذب آن به زمین در راستای افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی گام برداشت و بهترین گام آبخیزداری  و مدیریت مصرف بهینه آب است.

عبادی با اشاره به تبریک مبعث پیامبر(ص ) در گذشته و همچنین میلادهای پیش رو، بیان کرد: مبعث پیامبر عظیم شان اسلام نقطه عطفی در تاریخ بشریت است زیرا تمدن ما برپایه تمدن اسلامی گذاشته شده است.

وی افزود: اما در دنیا امروز قدرت های هستند که درصدد محو اسلام هستندو مشکل آن ها تشیع و اهل سنت نیست بلکه آنها می‌خواهند اسلام نباشد و تمام مشکلات و درگیری ها در منطقه و بین مسلمان به رژیم غاصب و کودکش صهونیستی برمی‌گردد، زیرا با پیشرفت کشورهای اسلامی مخالف هستند.

وی تصریح کرد: داعش ریشه آن اسلام نیست بلکه ریشه اصلی داعش صهیونیست است و نباید داعش را به اسلام، مذهب خاصی متصل کرد زیرا ریشه آن اسرائیل است همان گونه که به عین شاهد آن هستیم که مجروحین داعشی در بیمارستان‌های رژیم غاصب صهونیستی معالجه می شوند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همان گونه که امام (ره) فرمودند اسرائیل غده سرطانی است و شر آن به همه می‌رسد و باید نابود شود.

عبادی افزود: تفاوت فرهنگی فراوانی در ایران وجود دارد و این تفاوت موجب غنا فرهنگی می‌شود و کشورهای اروپایی از این تفاوت فرهنگی در راستای نقطه قوت برای خود استفاده می‌کند به گونه‌ای که درب‌های کشور خود را برای مهاجرین باز تا فرهنگ‌های متفاوت داشته باشند اما همین تفاوت فرهنگی که الگو آن را از کشور ما در راستای غنا فرهنگی گرفته‌اند بر ضرر ما در راستای تهدید و ایجاد اختلاف در بین اقوام و مذاهب مختلف استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ح

نظر شما