شناسهٔ خبر: 25097090 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

به کسانی که پیرو زورند باید زور نشان داد

امام جمعه تهران با جنایتکارانه توصیف کردن حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به کشور مقاوم سوریه آن را بر خلاف موازین بین المللی دانست و گفت: منطق جهان سلطه زور است و به کسانی که پیرو چنین منطقی هستند باید زور نشان داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان این که هر روز که از عمر ننگین جهان سلطه می گذرد بازیگران آن به دست خودشان، چهره ناموزون و وحشی خود را از پس پرده بیشتر برای همه عالمیان نشان می دهند ، با یادآوری درسهایی که امام خمینی(ره) برای مستضفان جهان در شناخت نظام سلطه داشتند ، تصریح کرد: سردمداران نظام سلطه نه دین، نه تمدن، نه قانون و نه ملاحظه و خط قرمزی دارند و حتی هیچ حیوانی اینگونه عمل نمی کند، چرا که غرائز حیوانات هم محدود است.
امام جمعه موقت تهران گفت: به تعبیر شهید مظلوم آیت الله بهشتی، آمریکا عصبانی است و باید گفت آمریکا از این عصبانیت بمیر، چرا که مقاومت دماغ آمریکا و متحدانش را به خاک مالید و نقشه هایی را که با تشکیل داعش کشیده بودند تا منطقه را به آتش بکشند و زیر یوغشان ببرند، نقش بر آب کردیم و شلیک چند موشک هم حاصلی برای آنها بجز رسوایی نداشت.
بخش دیگر سخنان حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اختصاص داشت و خطیب نماز جمعه تهران گفت: از هنگامی که ترامپ بحث غیرقانونی، غیرعرفی و غیراخلاقی در انتقال پایتختی اسرائیل به شهر قدس را مطرح کرد و نخستین تیر جنایتکارانه اش را بر قبله مسلمین پرتاب می کند، تمام ملت فلسطین یکپارچه به پا خواستند که این نشانه قدرت است.
وی ادامه داد: زمان آن دیگر گذشته است که اسرائیل هر بلایی را می خواهد سر فلسطینیان بیاورد و با پیروزی انقلاب اسلامی تمام مستضفان روی پا و مقاوم ایستاده اند و ما به فلسطینیان می گوییم، جنایات این رژیم کودک کش نشانه زوال آن است و  شما در مقاومتان ثابت قدم باشید، فرج نزدیک است و جام پیروزی را خواهید نوشید و طبق وعده امام راحل و مقام معظم رهبری مسلمانان نماز را بدون اسرائیلی ها و بزودی در مسجدالاقصی اقامه خواهند کرد.
بخش دیگر سخنان حجت الاسلام والمسلمین صدیقی مربوط به دیدار بسیار سربازان گمنام حضرت حجت(عج) با رهبر فرزانه انقلاب بود که تصریح کرد: به گفته شاهدان این دیدار از نظر معنویت، صفا، اخلاص، حال معنوی بی سابقه و نشانه توجه امام زمان (عج) به این جمع بود که ان شاء الله مطالبی را که مقام معظم رهبری در جمع این بزرگواران مطرح کردند آویزه گوششان است چرا که خط و جناح آنها، جناح انقلاب و جناح تعبد و زیر پرچم ولایت است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران به بخشهایی از سخنان رهبری در این دیدار هم اشاره کرد و گفت: حضرت آقا دوباره بحث نفوذ را مطرح و تاکید کردند ما در میانه یک جنگ بزرگ و پیچیده قرار داریم و در راس روش هایی که دشمن به کار می برد ، مسئله نفوذ است.
وی خاطرنشان کرد:‌ نفاق ، انسان را به مصیبت هایی مبتلا کرده است و می کند که خلاصی از آن به زودی امکانپذیر نیست، بنابراین تمام مردم و کارشناسان معنا باید حواسشان جمع باشد تا فریب نخورند، نفوذیها را بشناسند و علائم و شاخص های آنها را با مطالعه و بررسی و رجوع به تاریخ بدست آورند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به سرقت اطلاعات و خیانت و ایجاد خطر برای آینده را از نتایج غفلت از نفوذ برشمرد و یکی از اقدامات نفوذیها را ایجاد تغییر محاسباتی نزد تصمیم گیران کشور دانست و گفت: عوامل سرسپرده تلاش می کنند با ایجاد فضایی برای مقامات کشوری اینگونه القا کنند که بهتر است بین تسلیم و نابودی، تسلیم را بپذیرند و اینگونه افراد با همکاری فضاسازی و تبلیغات دشمن، در قالب مشاور و دوستی با مسئولان، آنها را با تغییر محاسباتی مواجه کنند.
وی ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی و ایجاد فضای تحریک در کنار تحریم را از دیگر تلاش های افراد نفوذی دانست و گفت: عدم نظارت و سوء مدیریت هم آنها را در این مسیر کمک می کنند، همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند " در جریان ارزی اخیر دست دشمن معلوم بود". لذا اینها کار نفوذی هاست، چه مزدبگیران و چه نفوذی هایی که تحت شرایط فرهنگی با دشمن هم آواز هستند.
آقای صدیقی همینطور به شبکه های مجازی و نقش آنها در تغییر باورهای مردم اشاره کرد و با ابراز امیدواری از این که به زودی مفتخر به استفاده عمومی از پیام رسانهای داخلی خواهیم بود ، گفت: شبکه های مجازی تلاش دارند این باور را در مردم ایجاد کنند که انقلاب برای شما کاری نکرده است اما می بینیم کشورهایی که به آمریکا متکی هستند به جایی نرسیده اند و نگاهی به کشورهایی چون عربستان این قارون زمان نشان می دهد که رئیس جمهور آمریکا چگونه رژیم آن را در حد گاوشیرده تنزل می دهد.
وی مسائل امنیتی سالهای 78 و  88 و دی و اسفند پارسال را نیز یادآور شد و گفت: دشمن می خواست  کار نظام را از طریق تلگرام و شبکه های اینچنینی یکره کنند که حاصل آن نیز براه انداختن ناامنی های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی بود بنابراین هم مردم هم مسئولان و هم سربازان امام عصر(عج) هوشیار باشند.
خطیب نماز جمعه تهران 29 فروردین روز ارتش را از آن سنگرنشینان، رزمندگان، ایثارگران و مردان خدا و غیرتمندان کشور دانست که با صلابت کامل در مسیر کسب اقتدارهای جدید هستند و در عین حال در پیش بودن روز سپاه را یادآوری کرد و گفت: چه شایسته بود سالروز میلاد امام حسین(ع) روز سپاهیان عزیز نامگذاری شد و سپاه نهالی است که امام غرس و شهدا آن را آبیاری کردند و به گفته امام راحل اگر سپاه نبود کشور هم نبود، از این رو میلاد امام حسین و روز سپاه بر همه کسانی که در خیمه امنیت نفس می کشند مبارک است.
وی از لزوم توجه به ایثارگر گفت و تصریح کرد:‌ آنها جزو اولیای الهی و ولی نعمت ما هستند که سلامتی از دست داده اند، آنها از علما، طلبه ها و مسئولان و حتی خانواده های شهید داده، توقع دارند و چشم به راهند که برنامه هایی تدارک ببینیم و ملاقاتهای نشاط آور و درس آموزی با این معلمان و عرفایی که روی تخت های بیمارستانی و آسایشگاهی خوابیده اند ، داشته باشند.
وی ایران اسلامی را مهد قرآن دانست و گفت : یادمان باشد در روز قیامت پیامبر مهر و رحمت از بی توجهان به قرآن شکایت می کند، بنابراین فراموش نکنیم که در قبال این کتاب الهی مسئولیت داریم.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی همینطور با اشاره به این که گناه موجب گرفتاری و تنگی معیشت و موجب زندانی شدن روح و ایجاد مانع در مسیر رشد و موجب قساوت قلب می شود، تقوا را نقطه مقابل گناه دانست و گفت: کافر اگر تمام عمرش را صرف خدمت به فقرا کند اما اعتقاد به خدا، رسول الله، امامت نداشته باشد خدا از او قبول نمیکند، این است که بزرگان ما در دوره های مختلف نگران اعتقاداتشان بودند.
وی ادامه داد: یکی از این بزرگان، همین عالم بزرگوار، محدث خبیر و مدال گرفته از امام زمانش، امامزاده واجب التکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، او که چند امام را ملاقات کرده بود بازهم نگران بود نکند بمیرد و خللی در اعتقاداتش باشد.
خطیب نماز جمعه گفت:‌ بر ماست تا اعتقاداتمان را تقویت کنیم و هم مراقب اعمالمان باشیم، گاهی یک گناه که از نظر ما هم خیلی مهم نیست اما پیش خدا سنگین است، موجب می شود خدا در هدایت را روی ما می بندد تا آنجا که تمام اعتقاداتمان را انکار می کنیم و غارت زده راهی جهان اخروی می شویم.
وی خطاب به جوانان گفت :‌ نسل جوان حواسشان باشد، علم تنها اعتقاد را نگه نمی دارد، علم با تقوا باید متحصن شود، وگرنه علم هم با آلودگی دل، آلوده می شود. این است که باید مراقب تقوای اعتقادی و اخلاقی و عملی باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی آغاز ماه شعبان را یادآور شد و گفت: در ماه شعبان حضرت پیغمبر(ص) میزبان خاص است و روزهای پنجشنبه حسب روایت بهشت را آذین بندی می کنند و منتظر مهمان هستند پس استغفار ماه شعبان و مناجات شعبانیه را فراموش نکنیم.


­

نظر شما