شناسهٔ خبر: 25096891 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کسری۴هزار و ۳۰۰ مگاوات برق در سال جاری

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از میزان کسری برق در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی بختیار با اشاره به احتمال کسری برق در تابستان امسال اظهار داشت: معمولا در زمان اوج مصرف باید نیروگاه‌های برق آبی را که خصوصا نیروگاه‌هایی که در مسیر رودخانه کارون قرار داد که تولیدی حدود ۱۰ هزارمیگاوات دارند را به سیستم برق کشور افزود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال امسال ۴ هزار ۳۰۰ مگاوات کسری برق داریم این کمبود به زمان اوج مصرف بر می‌گردد اگر مصرف و سیستم دیسپاچینگ به درستی مدیریت شود می‌توان از این شرایط عبور کرد و خاموشی نداشت.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوار است که سازمان توانیر و معاونت برق وزات نیرو به درستی مدیریت کنند، گفت: امسال به دلیل گرمای هوا و وضعیت تراز بی تولید و مصرف شرایط خاص و سختی داریم بنابراین با مدیریت تولید، بهینه سازی، کاهش مصرف و اطلاع رسانی موضوع کمبود برق را مدیریت کرد.

وی بیان داشت: پیش بینی از اینکه کدام استان امسال خاموشی را تجربه می‌کند نداریم با این حال خاموشی را در زمان اوج مصرف تجربه خواهیم کرد که انتظار می‌رود از قبل سازمان توانیر و معاونت امور برق وزارت نیرو اصلاع رسانی کنند.

بختیار دراین باره که آیا تنها راه مدیریت، صرفه جویی در مصرف است، گفت: در حال حاضر اکثر نیروگاه‌های کشور به اورهال مجهز شده‌اند و اورهال در ایام زمستان و ماه‌های غیر پیک انجام می‌شود بنابراین نیروگاه‌ها آمادگی این را دارند که با بالاترین ظرفیت وارد سیستم برق کشور شوند و به کاربران سرویس دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال باید همه بخش‌های تولید، انتقال و توزیع مدیریت شوند و شکبه دیسپاچنیگ ملی نیز در این زمینه ورود و اقدام کند تا شاهد کمترین خاموشی در کشور باشیم. /

نظر شما