شناسهٔ خبر: 25096847 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

روشن: شفر برای بستن قرارداد سنگین باید ذوب آهن را ببرد

پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: شانس پیروزی استقلال در دیدار مقابل ذوب آهن بسیار بیشتر است زیرا شفر برای بستن قرارداد سنگین با استقلال نیاز به این پیروزی و صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان دارد.

صاحب‌خبر -

حسن روشن روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص تقابل ذوب آهن و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: ای کاش این دو نماینده کشورمان در این مرحله به هم نمی خوردند تا شاید می توانستیم در مراحل بالاتر هم سه نماینده داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگر شرایط دو تیم را بررسی کنیم متوجه می شویم شانس استقلال برای پیروزی در این مسابقه بیشتر است اما در کنار این مسایل نکته مهم دیگری هم وجود دارد که بازهم شانس پیروزی استقلال در مقابل ذوب آهن را افزایش می دهد. شفر برای بستن قرارداد سنگین با استقلال به شدت نیاز به این پیروزی دارد و به خوبی می داند اگر نتواند به مراحل بالاتر صعود کند مبلغ قرارداد او افت زیادی خواهد داشت.
کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال تهران در رابطه با شانس نمایندگان کشورمان برای حضور در میان چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان، گفت: این توانایی در باشگاه های ما وجود دارد اما به طور حتما در مقابل تیم های شرق آسیا با مشکلات جدی رو به رو خواهیم شد.

*** صجبت های کی روش انگیزه مربیان ایرانی را بالا برد
روشن با اشاره به عملکرد موفق امیر قلعه نویی در ذوب آهن، گفت: شاید برخی حواشی گاهی اوقات به او ضربه زده است اما باید بپذیریم او از مربیان با تجربه و ارزشمند ایران است که توانایی موفقیت با هر تیمی را دارد.
وی ادامه داد: باید به قلعه نویی و علی دایی به خاطر عملکرد بسیار خوبشان با ذوب آهن و سایپا تبریک بگویم و فکر می کنم صحبت های کی روش علیه مربیان ایرانی برای این دو انگیزه زیادی ایجاد کرد.

*** ضعف های لیگ برتر به گردن کی روش است
پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با کیفیت لیگ هفدهم، گفت: لیگ امسال شرایط خوبی داشت و قطعا نمره قبولی خواهد گرفت البته ضعف هایی نیز در این رقابت ها دیده شد که به اعتقاد من آنها به گردن کی روش است.
وی افزود: سرمربی تیم ملی با تصمیمات غلط خود صدمات جدی به لیگ وارد کرد که باید در کنار آن، مسئولان حرف گوش کن فدراسیون را هم مقصر بدانیم.
بازیکن اسبق تیم ملی، گفت: متاسفانه آسیب های دیگر کی روش پس از جدایی او از تیم ملی مشخص خواهد شد. از مسئولان فدراسیون سئوال می کنم پس از جدایی او از تیم ملی تکلیف نیمکت این تیم چه می شود؟ آیا کی روش توانسته برای ما چند مربی توانمند تربیت کند تا جانشین او شوند؟ متاسفم که باید در پاسخ این سئوال بگویم او حتی حاضر نشد یک ایرانی را در کنار خود تربیت کند.

*** به زودی برای آب خوردن هم از کی روش اجازه می گیریم
روشن با انتقاد از خرید پیراهن تیم ملی از شرکت آدیداس، اظهار کرد: سال 1978 که به همراه تیم ملی به جام جهانی آرژانتین رفتیم آدیداس پیراهن ها را در اختیار ما قرار داد و 2 میلیون دلار نیز برای اینکه فدراسیون قبول کرده از پیراهن های آنها استفاده کند پرداخت کرد.
وی ادامه داد: این روال از قدیم ادامه داشته و حتی در جام جهانی 2006 نیز شرکت دیگری حامی ما شد. مطمئن باشید ما امسال هم می توانستیم حامیانی در خصوص تهیه پیراهن تیم ملی داشته باشیم اما تا زمانی که کی روش سرمربی تیم ملی است این اتفاق رخ نخواهد داد و ما باید به جای دریافت پول به شرکت هایی چون آدیداس پول پرداخت کنیم. احساس می کنم شاید اگر کی روش 2 سال دیگر در تهران بماند برای آب خوردن هم مجبور شویم از او اجازه بگیریم.
پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: البته شاید من در صحبت های خود اشتباه کنم و کی روش این مجوز را در قرارداد خود از فدراسیون فوتبال گرفته باشد تا مانند سایر مسایل در انتخاب لباس هم تصمیم گیرنده خودش باشد.

نظر شما