شناسهٔ خبر: 25096824 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محورهای سخنان خطیبان نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر درخطبه های این هفته نماز بر نقش موثر سپاه در حفاظت از انقلاب، نظام و ارزش های اسلامی، ایجاد فضای معنوی در سواحل استان برای جوانان، برگزاری باشکوه عیدهای ماه شعبان، شکست حمله موشکی استکبار به سوریه تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

* بوشهر
به گزارش ایرنا امام جمعه موقت بوشهر گفت: سپاه خار چشم دشمنان نظام اسلامی است و دلیل اینکه آنها همواره سپاه را در معرض اتهام قرار می دهند، ضربه خوردن آنها بدست نیروهای جان برکف این نهاد مقدس حافظ انقلاب است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: سپاه پاسداران مجموعه ای نظامی صرف نیست و در همه عرصه ها یار و مددکار کشور است.
وی اضافه کرد: ارتش نیز به عنوان مجموعه ای که قهرمانی و دلاوری های خود را اثبات کرده در صف نخست دفاع از مرزهای کشور است.
دشتی اظهار داشت: خدمتگزاران به این نظام نیز باید خدمات چشمگیر سپاه را ببینند و قدردان این نعمت الهی باشند.
خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت فضای سازی معنوی در ساحل دریا اظهار داشت: متدینان باید با تلاش خود زمینه ایجاد فضای معنوی در ساحل برای افزایش معنویت جوانان را فراهم کنند.
وی همچنین با گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: باید با چراغانی کوچه و معابر زمینه برگزاری هر چه باشکوه تر این ایام فرخنده و خجسته برای شهروندان فراهم شود.
6043**

*کنگان
امام جمعه موقت کنگان استان بوشهر گفت : حفاظت از اصول و ارزش های دینی و خادمی ملت رسالت مهم پاسداران است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام یوسف قاسمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کنگان افزود: امام حسین (ع) تمام هستی خود را وقف حفظ دین خدا کرد و پاسداران نیز با تاسی به سیره حسینی همواره حافظ کیان نظام دینی ، اصول ، آرمانها و ارزشها بوده و هستند.
وی اضافه کرد: فعالیت های بی وقفه و بی بدیل سپاه پاسداران در چند دهه گذشته در حوزه نظامی و فرهنگی بویژه دفاع و حفظ آرمان ها و اهداف انقلاب ستودنی است.
قاسمی بیان کرد: کارنامه درخشان سپاه در چند دهه گذشته از جمله دفاع مقدس، خنثی کردن فتنه های داخلی و خارجی، سازندگی کشور سندی بر کارآمدی این نهاد نظامی فرهنگی است.
قاسمی با محکوم کردن اقدام سه کشور جنایتکار آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمله موشکی به سوریه و ناکامی آنها افزود: رهگیری و انهدام موشک های کشورهای مهاجم توسط ارتش سوریه با امکانات پایین نظامی، شکست، و خواری و رسوایی دیگری برای آمریکا و متحدان غربی اش بود.
وی با اشاره به نصب المان های شهری در کنگان، ضمن تقدیر از اقدامات خوب شهرداری و شورا در زمینه ارتقای مبلمان شهری، به حساسیت و نگرانی مردم بویژه جامعه ایثارگران در جابه جایی المان ایثار (المان رزمنده) از وردی خیابان وحدت گفت: حسب قول رئیس شورای اسلامی شهر در جلسه با برخی مسئولان فرهنگی، المان پرواز در جایی دیگر و المان ایثار و شهادت با طرحی بهتر نصب در جای قبلی نصب خواهد شد که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.
7208

*دیر
امام جمعه دیر گفت: سپاه پاسداران در همه عرصه ها به نحو احسن عمل کرده است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر با اشاره به روز پاسدار افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وظیفه و مسئولیت سنگین خود که پاسداری از انقلاب در همه عرصه هاست به نحو احسن عمل کرده است.
وی گفت: ارتش قهرمان و نهاد سپاه متحدتر از گذشته در کنار هم در اجرای فرمان های مقام معظم رهبری کوشا هستند.
امام جمعه دیر با اشاره به روز جانباز بیان کرد: جانبازان شهدای زنده انقلاب هستند که همه باید قدرشناس جانبازان باشیم و آنان حق بزرگی برگردن همه ما دارند و هرلحظه برای آنان شهادت است.
وی در ارتباط با هفته سلامت افزود: سلامت دارای ابعاد مختلفی است که تنها سلامت جسم نیست بلکه سلامت روح و اخلاق مردم هم باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
حسینی ضمن محکوم کردن حمله به کشور مستقل سوریه گفت: حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به کشور سوریه اقدامی جنایتکارانه و برخلاف اصول و قوانین بین المللی است و این حمله برای کشورهای اسلامی ذلت است که دلارهای عربستان سعودی صرف حمله به یک کشور اسلامی بشود.
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شناخت، مودت و پیروی و الگو گیری از اهل بیت(ع) سه ویژگی مسلمان محب آنان است.
7207

*گناوه
امام جمعه گناوه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس تاکنون نقش بی بدیلی در عرصه های مختلف انقلاب شکوهمند اسلامی ایفا کرده است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: روز پاسدار روز بزرگداشت جانفشانی و ایثار در راه دین و ارزش های اسلامی است.
وی اظهارکرد: سپاه پاسداران به عنوان نهادی مهم در عرصه های بزرگ انقلاب حضوری چشمگیر و فداکارانه داشته است.
امام جمعه گناوه گفت: ایثارگران و جانبازان با فدای بهترین سرمایه های خود از ارزش های انقلاب دفاع کردند و به عنوان حافظان انقلاب نقش مهمی در تداوم انقلاب دارند.
وی به دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبرمعظم انقلاب در این دیدار حمله ددمنشانه آمریکا با همکاری انگلیس و فرانسه به سوریه را به عنوان جنایت قلمداد کردند و سودی هم نبردند و هیچوقت از حضور خود در منطقه موفق نخواهند شد.
امام جمعه گناوه با گرامیداشت فرارسیدن روز سربازان گمنام امام زمان (عج) بیان کرد: وزارت اطلاعات نقش مهم و بسزایی در تامین امنیت و حفاظت از انقلاب و جلوگیری از نفوذ دشمن داشته و باید آحاد جامعه قدردان تلاش های ارزشمند و رشادت های سربازان گمنام باشیم.
6164/6043**

نظر شما