شناسهٔ خبر: 25096772 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آیت الله مدرسی:

اتحادیه عرب توانایی تغییر واقعیت‎های جهان عرب و فلسطین را ندارد

ابنا

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید عراق از عملکرد اتحادیه عرب به شدت انتقاد کرده و این اتحادیه را در تحقق مطالبات ملت های عربی بسیار ضعیف خواندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید عراق در پیام هفتگی خود فرارسیدن انتخابات پارلمانی را به ملت عراق تبریک گفتند.

ایشان تصریح کردند: نزدیک شدن ملت عراق به مراسم انتخابات پارلمان که برگزاری آن در کشورهای جهان سوم معمولا به ندرت اتفاق می افتد را تبریک می گوییم.

این مرجع تقلید افزودند: همچنین به ملت فلسطین به دلیل جانفشانی هایی که از خود نشان می دهد و با قدرت در برابر دشمن صهیونیستی ایستاده است، درود می فرستیم.

آیت الله مدرسی اظهار داشتند: این قهرمانی های ملت فلسطین سبب می شود تا بخشی از ناامیدی ملت های عربی نسبت به نشست اتحادیه عرب جبران شود.

ایشان با انتقاد شدید از این نشست ادامه دادند: گرچه نشست اتحادیه عرب با عنوان پیگیری حقوق ملت های عربی انجام می گیرد اما هیچگاه نمی تواند واقعیت های و ضعف های عربی در مساله اول و اساسی یعنی فلسطین را تغییر دهد.

این مرجع تقلید تأکید کردند که دولت های عربی و اسلامی باید بیش از گذشته به ندای ملت های خود گوش فرا داده و به درخواست های آنان مبنی بر تحقق آزادی و زندگی کریمانه پاسخ دهند.

آیت الله مدرسی همچنین از یاری مسائل اصلی جهان عرب و اسلامی یعنی مساله فلسطین و قدس شریف به عنوان یکی از مهمترین مطالبات ملت ها از دولت ها یاد کردند.

در بخش پایانی این پیام آمده است: ما در عراق باید خداوند متعال را به دلیل نعمت های بزرگ شکرگزار باشیم و انتخابات آینده را وسیله ای برای انتشار عدالت، ادای حقوق محرومان، دفاع از ارزش های مقدس و محافظت از مصالح وطن قرار دهیم.

گفتنی است انتخابات پارلمانی عراق قرار است 12 ماه می 2018 (22 اردیبهشت) برگزار شود.

نظام اداره عراق به صورت پارلمانی اداره می شود و انتخاب نخست وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان و وزیران کابینه مرتبط با انتخابات پارلمانی است. بر همین اساس این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

...........
پایان پیام/ 326

نظر شما