شناسهٔ خبر: 25096621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سنندج|دولت یازدهم و دوازدهم "هیچ" عنایتی به مردم کردستان نداشته است

R7848/P41362/S6,66/CT11

دبیر حزب موتلفه استان کردستان گفت: متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم هیچ عنایتی به مردم کردستان نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جلیل مهدی عراقی در همایش بزرگ 4 دهه ایستادگی در پرتو گفتمان انقلاب اسلامی که با حضور نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مردم کردستان افتخار می‌کنند که ایرانی و معتقد به دین مبین اسلام، قرآن و پیامبر(ص) هستند.

وی گفت: مردم کردستان برای پیروزی و صیانت از انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیده‌اند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند و در مقابل جنگ گروهک‌های ضدانقلاب که از جاهای دیگر به استان تحمیل شد، ایستادند.

دبیر حزب موتلفه استان کردستان تصریح کرد: نخستین نمونه ایستادگی کردستانی‌ها در مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب این بود که بسیج پیشمرگان کُرد مسلمان در این استان تشکیل شد و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند و علیه ضد انقلاب جنگیدند.

 وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق با همه توان نتوانست یک قدم وارد خاک کردستان شود و این افتخاری برای مردمان این دیار است.

عراقی افزود: مردم کردستان در هشت سال دفاع مقدس از منطقه دفاع کردند اما هیچ زحمتی برای نظام نداشتند زحمت از این باب که اگر جای از این استان را بمباران می‌کردند هیچ فردی از استان مهاجرت نمی‌کرد و این مایه افتخار مردم کردستان است.

وی با اشاره به نام‌گذاری استان کردستان به نام سرزمین مجاهدت‌های خاموش توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: مردم کردستان هیچ ادعا و انتظاری نداشتند که نظام برای آنها کاری انجام دهد، بعد از انقلاب عده‌ای مدعی شدند که انقلاب برای ما چه کرده که آنها ارتباطی با مردم ندارند.

دبیر حزب موتلفه استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به دولت گفت: اما سئوال اینجاست آیا دولت‌ها بعد از جنگ تحمیلی واقعاً توانستند به مردم کردستان خدمت کنند؟ خدمت به چه معنا است؟ چه مقدار خدمت براساس برنامه‌های توسعه پنج ساله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انجام شده و تحقق یافته است، مقایسه کردن استان با 40 سال قبل اصلاً درست نیست باید بدانیم چه امکاناتی را فراهم کرده‌ایم و این نشانه توسعه است.

وی ادغان کرد: اگر برنامه پنج ساله توسعه را مقایسه کنید قول می‌دهم هیچ کدام بیش از 30 تا 35 درصد تحقق پیدا نکرده و باید با استان‌های دیگر مقایسه شود که آیا در آنجا هم 30 درصد تحقق یافته است.

دبیر حزب موتلفه استان کردستان گفت: دولت دوازدهم دنباله‌رو دولت یازدهم است و اگر در این رابطه بحث کنیم غیبت نکرده‌ایم، در آذر ماه سال 93 برنامه توسعه چهار ساله تنها 35 درصد پیشرفت داشته و برنامه توسعه پنج ساله هم 6 ساله شد، سئوال اینجاست آیا برای برنامه توسعه ششم آسیب‌شناسی و مهندسی کرده‌اید؟ کاش به ما هم گزارش می‌دادید که وضعیت چگونه است؟ اگر کردستان را با استان‌های دیگر مقایسه کنید می‌بینیم که کاری صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: در انتخابات مجلس سال 94 که سال توسعه سیاسی نام‌گذاری شده بود، مردم کردستان بیش از 65 درصد در انتخابات شرکت کردند و این امر نشان دهنده علاقه مردم کردستان به نظام، اسلام و رهبری است.

دبیر حزب موتلفه استان کردستان خاطر‌نشان کرد: در سالگرد سفر آقای روحانی درخواست دادیم که مسئولان جلسه‌ای تشکیل و گزارش کاری ارائه دهند اما این کار را انجام ندادند، در دوران انتخابات منشور ده ماده‌ای به زبان فارسی و کردی نوشته بودند و به همه خانه‌ها می‌دادند که یکی از آن اقدامات انتخاب استاندار بومی بود زمانیکه دولت روحانی پیروز شد و مردم خواسته خود را بیان کردند وزیر کشور در جلسه معارفه در چشم مردم نگاه کرد و گفت از نظر شرعی از میان یک میلیون و 600 هزار نفر کردستانی یک نفر را پیدا نکردیم که استاندار شود و این امر در دولت دوازدهم تحقق یافت و استاندار بومی انتخاب شد اما با چه نیرو، برنامه و سازوکاری؟!

وی گفت: به اعتقاد بنده استاندار کردستان که با شعار توسعه اقتصادی و اشتغالزایی به استان تشریف آورده‌ند، موفق نمی‌شوند چراکه نیروی انسانی و تیم اقتصادی که همراه دارد همان تیمی است که چهار سال قبل با دولت قبلی کار کرد و هیچ کدام موفق نشدند و هیچ برنامه‌ای برای اجرای طرحی نداشتند و بنده نگران این هستم که استاندار با این تیم اقتصادی نتواند کاری کند و قبل از پایان چهار سال برود و ما دیگر نتوانیم بگویم که نیروی بومی استاندار به ما بدهید. متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم هیچ عنایتی به مردم کردستان نداشته است‌.

انتهای پیام/ ز

نظر شما