شناسهٔ خبر: 25096216 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

باشگاه فرهنگی؛

دردسرهای یک نماینده مجلس بر صحنه تئاتر/ روایتی سینمایی از عملیات والفجر مقدماتی

پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا زمانی را برای بازدید از یک نمایشگاه و یا رفتن به سینما اختصاص دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کار های نیمه تمام و بعد از تمام مشغله های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم.

 

به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری می پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن ها می تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

فیلم سینمایی «خرگیوش» اولین ساخته بلند سینمایی مانی باغبانی کاری متفاوت از این کارگردان جوان سینما است که در آن بابک حمیدیان، سیامک انصاری، جواد عزتی، مینا ساداتی، پانته آ سیروس، همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا، مانیا علیجانی به ایفای نقش می پردازند.

فیلمبرداری «خرگیوش» بهار امسال در سکوت خبری انجام شد و فیلمنامه آن توسط مانی باغبانی منتقد و فیلمنامه نویس به نگارش در آمده است .

در خلاصه داستان این اثر که تجربه متفاوتی در حوزه سینمای کمدی به شمار می رود آمده است: «هیچ شبی مثل امشب نیست...»

نمایش «دپوتات» نوشته دیمیتری پساتهاس با حضور شبنم قلی خانی، پندار اکبری، وحید نفر، غزاله جزایری، هادی عطایی، یاشار نادری، قاسم روشنایی و اتابک نادری به صحنه می رود.

دپوتات که بر اساس نمایشنامه «به دنبال دروغگو» نوشته دیمیتری پساتهاس و ترجمه کریم عظیمی است و محمد نادری آن را دراماتورژی کرده با کارگردانی اتابک نادری پس از دو بار اجرا در ایوان شمس در فروردین و تیر ۹۵، برای سومین بار در ایام نوروز از هفتم فروردین ماه در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه رفته است.

نمایش «دپوتات» داستان یک نماینده مجلس یونان در شهر آتن است که برای خلاص شدن از شر رای دهندگانش تصمیم به استخدام یک رئیس دفتر خبره می گیرد.

گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان مجموعه ای از آثار هنری بیش از بیست هنرمند است. این نمایشگاه که «سیاه و سفید» نام دارد روز جمعه 31 فروردین ماه افتتاح می شود.

نمایشگاه سیاه و سفید شامل آثاری از مجموعه شخصی فریدون آو است که در قالب های گوناگون مانند نقاشی، مجسمه و عکس خلق شده اند و وجه اشتراک این آثار سیاه و سفید بودن همه آنها است.

نمایشگاه «سیاه و سفید» که با همکاری گالری دستان برگزار می شود، 31 فروردین تا 14 اردیبهشت در گالری ایوان برقرار است. علاقمندان می توانند هر روز به جز شنبه ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

فیلم سینمایی «اشلو» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی، جمعه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.

در این فیلم خواهید دید: پس از عدم توفیق ایران در دوران دفاع مقدس در عملیات های والفجر مقدماتی، والفجر ۱ و رمضان، فشار های اقتصادی و سیاسی دولت مردان غرب بر ایران امام خمینی(ره) فرمان عملیات والفجر ۲ را صادر می کنند تا فضای ایجاد شده برای معرفی عراق به عنوان پیروز نبرد را مردود اعلام کنند. با شروع عملیات به علت کم بودن تعداد رزمندگان و شرایط سخت، نیرو ها به محاصره دشمن درمی آیند. در این میان یک گردان که فرماندهی آن را شهید مرتضی جاویدی به عهده دارد مسیر عملیات را تغییر می دهد.

کوروش سلیمانی، سعید داخ و سینا کرمی بازیگران این فیلم هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما