شناسهٔ خبر: 25096041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه موقت ورامین:

بهره گیری از استعدادهای کشور زمینه ساز استقلال اقتصادی خواهد شد

ورامین- امام جمعه موقت ورامین با برشمردن ظرفیت های کشور در زمینه های گوناگون گفت: بهره گیری از استعدادهای موجود زمینه ساز استقلال اقتصادی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، با بیان این که پاسداران در عصر غیبت امام زمان(عج) توفیق سربازی ولایت و پاسداری از حریم اسلام را پیدا کردند، گفت: باید پاسداران قدر این موهبت را بدانند.

وی سال روز ولادت علمدار رشید کربلا، حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز را نیز تبریک گفت و افزود: همه باید قدردان جانبازان سرافراز بوده و تکریم و توجه به آنان را یک وظیفه ذاتی، اخلاقی و انقلابی بدانیم.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به سال روز اعلام انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: مساله فرهنگ بسیار مهم است، انقلاب ما فرهنگی بود و بر اساس این انقلاب فرهنگ کشور از گرایش به غرب به سوی اسلام ناب محمدی(ص) سوق داده شد و یک تحول عظیم در دنیا ایجاد کرد، اما متاسفانه همواره مورد غفلت واقع شده است و حتی برخی از نفوذی ها در دستگاه های فرهنگی و دانشگاه ها به اسم انقلاب به فرهنگ ضربه می زنند.

وی سپس سال روز شکست حمله امریکا به طبس را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این شکست یکی از معجزات الهی بود، که شاید بسیاری از ما نسبت به آن بی توجه هستیم، اما این یک واقعیت است، که به لطف خدا، علی رغم تمام دشمنی های آمریکا، امروز نظام اسلامی مقتدر تر از هر زمانی روی پای خود ایستاده است و در برابر شدیدترین هجمه های اقتصادی قرار دارد ولی هرگز خم به ابرو نیاورده است.

خطیب جمعه ورامین با بیان این که آمریکا در جنگ ۸ ساله شکست خورد، حملات آمریکا به عراق و افغانستان موقعیت ایران را تثبیت کرد و اسراییل در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه در برابر حزب الله و جبهه مقاومت شکست خورد، گفت: جنگ نیابتی در سوریه نیز عرصه شکست ایادی آمریکا و گروه های تکفیری بود، تا جایی که ترامپ اعلام کرد هزینه آمریکا در ۱۷ سال گذشته در غرب آسیا ۷ تریلیون دلار بوده است، لذا دشمنان در صدد مهار ایران برآمدند.

رشد علمی ایران قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست

وی با بیان این که مهار قدرت موشکی و نظامی ایران، مهار نفوذ منطقه ای ایران، مهار پیشرفت های علمی و هسته ای کشور، مهار توان سایبری کشور و نیز برهم زدن انسجام داخلی از طریق آشوبگران و تضعیف موقعیت رهبری از طریق شبهه افکنی و مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) از طریق مدل سازی اسلام میانه رو در عربستان از جمله دشمنی های غرب با ایران اسلامی بوده است، گفت: اما این تهاجم های بی سابقه سبب قدرت روز افزون کشورمان شده است، چرا که پشتوانه این انقلاب همان قدرتی است، که در کودتای طبس سبب شکست مفتضحانه آمریکایی ها شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان این که آمریکا تاکنون از هیچ اقدامی در حمایت از تروریست ها در سوریه دریغ نکرده است، گفت: امروز نیز به بهانه دروغ به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه قصد حمایت بیش از پیش از تروریست ها را دارند.

وی در ادامه به ظرفیت های استثنایی کشورمان اشاره کرد و گفت: باید استعدادهای کشور را به خوبی بشناسیم، در بخش علمی ۱۰ میلیون جوان فارغ التحصیل دانشگاهی و ۴ میلیون دانشجو داریم و تعداد دانشگاه ها، رشته های کارشناسی ارشد، دکتری، اعضای هیات علمی، مقالات در نشریات معتبر جهانی و علمی و پژوهشی امروز قابل قیاس با زمان انقلاب نیست و در بسیاری از موراد رشد ۱۰ برابری و حتی بیشتر داشتیم.

محمودی با بیان این که ایران در زمان انقلاب در رشد علمی رتبه ۵۲ جهان را داشت، تاکید کرد: امروز در جایگاه ۱۷ جهان در زمینه رشد علمی ایستاده ایم و در زمینه نانو، سلول های بنیادی، انرژی هسته ای و المپیادهای علمی و هوا و فضا در بین ۱۰ کشور اول جهان هستیم.

وی با بیان این که در زمینه بهداشت و درمان در کشور رشد جهش گونه ای در زمینه پزشک، تجهیزات پزشکی و بیمارستان ها شاهد هستیم، گفت: جمعیت تحت پوشش بیمه در کشور در زمان انقلاب یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود، که اکنون به بیش از ۶۵ میلیون نفر رسیده است.

ایران رتبه های برتر در معادن، محصولات کشاورزی و سوخت های فسیلی در جهان دارد

امام جمعه موقت ورامین خلیج فارس را یکی از استعدادهای کشور دانست و گفت: خلیج فارس از دیرباز دروازه ورود و خروج فرهنگ، تمدن، اقتصاد و سیاست کشورهای منطقه بوده است، قطع صدور نفت از تنگه هرمز، جهان را با بحران سختی مواجه می سازد، در کرانه های خلیج فارس زمینه بسیار مناسبی برای کشاورزی وجود دارد، بزرگ ترین منبع نفت و گاز جهان در خلیج فارس است، به طوری که ۴۰ درصد ذخایر گاز طبیعی و ۶۱.۵ درصد ذخایر نفت جهان در خلیج فارس قرار دارد و علاوه بر آن جزیره های خلیج فارس پر از معادن گوناگون است.

وی به ظرفیت های کشاورزی و معادن کشور اشاره کرد و افزود: بنابر اعلام رسمی سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد، ظرفیت کشاورزی در ایران بسیار بالا است، در حال حاضر ما رتبه نخست تولید زعفران، پسته، خاویار، زرشک، جایگاه دوم زردآلو و خرما و رتبه وم تولید هندوانه، گیلاس، طالبی، سیب، خیار و رتبه چهارم پرورش گوسفند، میوه جات، بِه، بادام، گردو و ... را در نیا به خود اختصاص داده ایم و از نظر ذخایر معدنی جزو ۱۰ کشور اول جهان و نیز دارای رتبه اول در خاورمیانه هستیم و طبق بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، ۷ درصد ذخایر معدنی جهان در ایران قرار دارد.

خطیب جمعه ورامین با بیان این که جنگل های ایران به ویژه شمال کشور از کهن ترین جنگل های جهان به شمار می رود، گفت: تاکنون بالغ بر ۸۰ گونه درختی در این جنگل ها شناسایی شده است، که از نظر در زمره غنی ترین ذخایر ژنتیکی جهان به حساب می آید و نیز جنگل ها خواص فراوانی در جهت تولید داروها، تعدیل حرارت هوا، جلوگیری از ریزش بهمن و ... دارد.

وی گفت: ایران با ۸ کشور مرز زمینی و با ۷ کشور مرز دریایی دارد، که از این طریق ظرفیت های فراوانی برای تجارت با همسایه ها دارد.

محمودی با بیان این که مقام معظم رهبری به دلیل همین ظرفیت ها بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، گفت: متاسفانه از این استعدادها بهره نبردیم، ما را خراج زده بار آوردند و بسیاری از ما به تولیدات و ظرفیت های داخلی اعتقاد و باور نداریم و لی باید بدانیم، که می توانیمکشور عزیزمان را از نظر اقتصادی به اوج برسانیم.

نظر شما